Neotherm APLHA2 + Trådløse Rumtermostater

Hej Folkens,

Nu har jeg fået mit Neotherm gulvvarme installeret. Tror ikke min VVS'er har 100% styr på optæsningen andet end installationen, så er nødt til at se om nogle af jer har nogle erfaringer med det.

Systemet: Jeg har Neotherm ALPHA2 - 12 zoners med tilhørende 12 Trådløse Termostater.
Jeg har betongulv.

Jeg har været inde og sætte alle data for opvarmning dag, nedkøling dag, opvarmning nat og nedkøling nat (21/20 grader - 21/20 grader). Men jeg oplever at når den ønskede temperatur nåes i nogle af rummene (vises på termostaten) så slukker controlleren ikke for shunten og den pesler bare løs af det dyre vand. Jeg kan kun tvinge et sluk af shunten ved at på den trådløse termostat at slukke "rummet". Derefter "dør" den ude på controlleren. Men så snart jeg tænder igen, så sker det samme bare. Jeg oplever også at andre rum som er over den satte temperatur lige får et signal kortvarigt fra termostaterne ude i rummene bluser op for shunten (selvom det ikke er nødvendigt) og så slukker igen efterfølgende. I andre rum hvor temperaturen ikke ligger på lad os sige 21 grader men f.eks. 20.7 går jeg ud fra det er fordi controlleren ser det som værende tæt nok på det ønskede og derved ikke tænder.

Er der nogle indstillinger jeg har misforstået eller er der nogle jeg skal lave om på eller sætte?

Håber der er en Neotherm ekspert eller to herinde .

Mange tak,

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis