Powermax Pro problem

Hej jeg har lige købt en powermax Pro alarm, og har lidt problemer med den.

Efter jeg programmeret alle enhederne til den, og alt ser fint ud.
Så går der lidt tid og den viser problem symbolet! Der er flere magnetkontakter som viser problem, men kan ikke se hvad problemet er.
Den skriver både ved åben og ved sabotage og de har alle fået nyt batteri så ingen af de 3 ting er problemet.

Går jeg ind og ændre noget i montørmenuen sletter den problemerne, men de kommer så igen løbende efter et par minutter (en efter en). Så alarmen kommer med problem bib hele tiden.

Nogen der har været ude for det, eller har nogle gode råd?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb en i jem&fix - PM Pro er alt alt for indviklet - har forlængst opgivet vores.


Michael k skrev den 24-08-2017 22:08:50

Køb en i jem&fix - PM Pro er alt alt for indviklet - har forlængst opgivet vores.


 SÅ slem er PM Pro nu ikke! ;-)

Jeg har solgt mange "over disken" til gør-det-selv'ere, og ni ud af ti har selv formået at programmere og idriftsætte anlæggene. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg havde en fra jem og fix. Bras bras bras

Så købte jeg videooververvågning i stedet for. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Glemte at skrive at vi har haft 2 PM Pro - den første gik i sort og vi fik ny på garantien.

Den næste var den opgraderet PM Pro men ligeledes gik den i sort.

Kunne en dag ikke frakoble den via telefon, mim kone prøvede også uden held. Gik ind og alarm gik som forventet i gang og ville så frakoble via fjernbetjening men var heller ikke muligt - rev lortet ud af væggen og i gulvet med den - slut inke mere Power Max Pro her - føj en lorte alarm har ikke haft andet end bøvl!!!

Forstår overhovedet ikke at Power Max Pro går for at være kvalitet.

Kan slet ikke udtrykke nok hvor skuffet jeg har været med vores. Den er endda i den dyre ende. 

Møg besværlig og møg ustabil - ALTID et eller andet problem. 

Kunne aldrig regne med at den virkede.

Jeg vil direkte frabede folk at købe den - medmindre de er ligeglade med at smide 5-6 k ud af vinduet.

Annonce

PM Pro er også erstattet af PowerMaster-10. Den fungerer ganske fint. Ligesom PM Pro koster den ikke ret meget for et kit med GSM-sender, hvilket kvaliteten også afspejler. Bevares. Mange er glade for den pga. Prisen. Jeg plejer som regel at få mine kunder til at vælge Jablotron JA100. Grundpakken koster det dobbelte, men kvaliteten - og funktionerne er bare SÅ meget bedre! :-)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Kan i hvert fald kun sige at jeg næsten ikke kan  beskrive hvor skuffet jeg har været mht PowerMax Pro.

Alene central enhed med GSM modul kostede så vidt jeg husker 3500kr - ikke just i den billige ende.

Ydermere er supporten elendig - har man problemer får man samme svar som står i manualen, hvilket man allerede HAR prøvet uden held.

De problemer keg havde med den første strakte sig over 6-8 mdr før jeg fik byttet central enheden.

Status er nu at jeg kan smide 7 pir, 2 prox brikker, 2 fjernbetjeninger, 1 magnet sensor, 1 udendørs sirene, indendørs sirene ud - 2 sidste nævnte har aldrig været brugt!

Hvor har du fået den elendige support henne?

Og jo, for godkendte AIA-centraler er 3500 i den billige ende for en løsning med GSM. Jeg antager prisen er inkl. Moms. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Billige ende - ok.

Synes nu ikke er 3500kr er i den billige ende - antager at du sælger alarmer til firmaer så?😉

Alt i alt har jeg udstyr for ca. 7500kr hvilket jeg ikke synes er billigt og havde regnet med en kvalitet som ligger højere end “Silvan alarmer” hvis du forstår.

Hvem sælger/ servicen er synes jeg ikke at jeg vil nævne uden vedkommende har mulighed for at forsvare sig hvis ret skal være ret.


Ok. Men enhver installatør kan jo sælge et produkt og bagefter give elendig support. Dette siger ikke noget om selve produktet og producenten bag. De steder jeg indkøber handler ikke med privatpersoner - og yder derfor ikke support direkte til dem. Når jeg har haft brug for support, enten selv eller på vegne af en kunde (slutbruger) har jeg aldrig oplevet problemer med supporten. Ja, selv Visonic/Tychos danske repræsentant er god til at besvare spørgsmål eller følge op med baglandet. 

Jeg antager derfor at du har købt dit anlæg ved en installatør/forhandler som ikke gider yde dig den nødvendige support. 

Jeg sælger og installerer mange privatalarmer. Priserne afhænger af anlæggets størrelse, men igennemsnit lægger kunderne ofte 8.000 - 12.000 kr for et privatanlæg til et pænt parcelhus. Ja, så ejer kunden efterfølgende også anlægget, og kan få det serviceret af hvilken som helst installatør. Hvis de ikke kan lide mig :-)


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis