Hvr mange meter gulvslange i en kreds ?

På mit job har vi en ca. 400 m2 stor rimelig velisoleret "lager"hal hvor der skal laves nyt gulv med en højde på ca 11 cm.

Chefen har indkøbt en masse 20 mm. gulvslange på en overskudsauktion og nu har vi snakket om ikke vi alligevel under renoveringen skal lave gulvarme i hallen, der skal opvarmes med varmepumper - luft/uft eller måske luft vand til gulvvarmen.

Gulvet der ikke bliver meget hårt belastet, skal bestå af fortovsfliser hvor der rimeligt enkelt kan laves nogen "strøer" under til gulvvarmen.

Nu er spørgsmålet så hvor mange meter gulvvarmeslange kan der lægges ud i hver kreds ? Jeg tænker på cirkulationpumpen  ?

Udlægning af slange o.s.v. "tror" vi at vi har styr på -dobbelt sngl hedder det vist. -Så må vi bare finde ud af antallet af kredse bagefter....

Gode råd - og ideer modtages med  glæde.

Shortcut


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
120 m. pr. streng incl. frem og retur til kredsen.
Mange tak - Hvad skal afstanden evt. være imellem slangerne ? -Lokalet skal ikke opvarmes alt for meget. Her i vintertide måske til 15 grader + Forår og efterår til lidt mere..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ca 30 cm, når det er 20 mm. der går ca. 3,3 m. pr. m2.
Takker mange gange.

Godt 1300 meter - eller ca. 11 strenge.

Kan det være en fordel at "prioritere strengene sådan at dem der ligger nærmest ydermurene har 1. prioritet og så lade de efterfølgene komme på derefter ind imod midten ? -Bare en tanke

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Nogen gange lægger man dem tættere, (fx. ved store vinduespartier) men det kræver man tænker ligt over mønsteret, da de jo kun kan bukkes i en vis radius uden og knække.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis