frit spænd bordplade?

jeg har brug for lidt hjælp til bordpladen i mit nye bryggers, jeg har valgt at placere min tørretumbler og vaskemaskine ved siden af hinanden og derfor kommer borpladen til at hænge uden understøtning i forkanten ca 125cm, kan en 26mm massiv træbordplade klare det?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan den nu nok, men jeg har da også set nogen lave noget rigtig fint og effektivt "fusk". Nemlig et løst bræt/kile, der skubbes ind over vaskem. og tumbler så bordet til daglig støttes. Men ved rep. af en af mskinerne kan det tages ud så der bliver plads.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan sikkert nok holde hvis du ikke tilfører for meget vægt. Det med at den kan støtte på vaskemaskinen/tumbleren kan vel give rystelser i bordpladen med en generende lyd til følge?

Hvor meget plads er der mellem bordplade og vaskemaskine? Bordpladen kan styrkes ved at skrue en bræt op under bordpladen med skrue pr. ca. 15 cm. Altså næsten som elmand's løsning, bare uden den støtter på vaskemaskinen. Men det afhænger af pladsforhold.

Kan evt. udføres en tynd "væg" mellem maskinerne i form af en plade af en slags. Alt afhængig af pladsforhold.

Måske kan der bringes plads til sådan en hyldeknægt. Den fylder ikke meget.
http://www.xl-byg.dk/produkter/bolig-fritid/hyldeknaegte/l-profil/millarco-pulverlakeret-multiknaegt-l-profil-hvid-hoejre-300x500mm.htm

Ellers må du have en snor op i loftet. :-)
Vaskemaskine kan vibrere lidt men Tumbler er stille. Men begge stabiliseres af bordplade, det giver aldrig problemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Har selv haft det setup - monteret bordplade i den ene ende på en lægte, og 1 cm (ca) luft ned til maskiner - 1M spænd fra maskiner (og en diskret understøting med en skjult liste, der hvor tørretumbleren endte ud til "friområde" - så havde hunden et dejligt lunt sted at ligge i bryggerset - og bordpladen var fin nok til at stille ting på (skal lige siges, at pladen var understøttet af en lægte inde mod bagvæggen også)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis