stegepande.

er der nogen der kender. de buyer. stegepande. (jernpande) acier carbone steel. som de giver stegeskorbe til frikadeller eller bøf og bras kartofler. og andet. uden at de brænder på panden. best med høj varme.! 2.5mm tyk bund og har en lille 120 mm blinis jernpande af samme mærke. 3mm tyk bund. uden belægning. når en ny pande skal steges ind bliver den mørk. naturns "slip let belægning" jo mere bruger den jo bedre er den. og spejlægget skøjder når man ryster panden på kogepladen.!

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lavet af økologisk jern jf. Pot&Pande.

Ja det har jo længe været et problem med kunstgødning, pesticider og stråforkorter i køkkenværktøjet.

Skrevet af ktm på 09-02-2015 01:30
Økologisk jern??????????????????????????

Økologisk jern findes da . Det er dyrket uden brug af kunstgødning og andre fæle tilsætningsstoffer  . Findes vist nok ikke her i landet ??

 


fase

ja. det ville se sjovt ud at bruge gødning i et bjerg. når der udvindes jernmalm. i minerne.! de er rigtig gode.

Skrevet af ktm på 09-02-2015 01:30
Økologisk jern??????????????????????????

Ja, det skulle vist være lidt bedre end dette: http://okologisk-livsstil.dk/mandolin-jern/   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af hans2.hansen på 08-02-2015 22:07

er der nogen der kender. de buyer. stegepande. (jernpande) acier carbone steel. som de giver stegeskorbe til frikadeller eller bøf og bras kartofler. og andet. uden at de brænder på panden. best med høj varme.! 2.5mm tyk bund og har en lille 120 mm blinis jernpande af samme mærke. 3mm tyk bund. uden belægning. når en ny pande skal steges ind bliver den mørk. naturns "slip let belægning" jo mere bruger den jo bedre er den. og spejlægget skøjder når man ryster panden på kogepladen.!

Lidt mere seriøst. 

Kender ikke liiiiiige den pande, men ved hver gang jeg har prøvet en af de nye, dykker jeg hurtigt ned i bunden af skabet og hiver min gamle støbejernspande frem igen. Den er nemlig konstant flad i bunden, lige fra kold til temperature hvor brast kartofler får den helt rette overflade på under et minut.

Fejlen folk gør med en pande uden "slip let" er de vasker den med sæbe, den skal bare tørres af i varm tilstand med et stykke køkkenrulle og så i skabet. 

PS. Rigtig gammeldags flæsk klarer en jernpande også til UG med alt hørende tilbehør. 

Pøj pøj med kartoflerne.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

nitter.

hvad skal sæben på en jernpande. det er for at maden brænder fast.! neeh det er bare med varm vand og børste. eller som du siger. jeg har også en støbejerns pande. saute typen. og de holder godt på varmen i længere tid. det siges at de fortsætter med at stege i flere minutter efter er taget af kogepladen.! jernpande lidt kortere til. støbejernet er mere gods i og der med at holde på varmen i længer tid. og de fåes ikke bedre pander af dem.! og jeg elsker også skorbede mad. skorbede bras kartofler er prikken over i et. :-)

Er det uden tung metaller , der sker ikke noget ved at bruge sæbe, kog den af med en masse vand bagefter og smør den ind i olie, så virker den igen. Elsker også støbejern, det gør min kone bare ikke, da hun ikke kan løfte den. 


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Hey. Jeg har sådan en pande du spørger om.

Jeg har også 2 støbejernspander at sammenligne med.

de buyer panden opnår ikke samme gode slip let belægning som de 2 pander jeg har af støbt jern. Jeg bruger selvfølgelig ikke sulfo på nogle af dem.

Derudover er den ikke formstabil, hvilket gør at den sejler rundt med mindre du har et gaskomfur. Jeg er netop flyttet og har ikke længere gas, så nu er min de buyer panden kun til brug i haven over bål

Hvis din panden skal være af Jern, ville jeg give de ekstra penge og købe en støbt.

Her skal man også passe lidt på - f.eks le crueset laver belægninger på deres. Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er bedre eller ej, men hvis du vil have en jernoverflade, får du det ikke med deres pander.

Svenskerne laver gode pander, f.eks: http://www.skeppshult.com/sortiment/traditional/

Googlede lige, og der er tilbud hvis du er coop medlem: https://webshop.coop.dk/vare/skeppshult-stegepande-28-cm-stoebejern-med-non-stick-funktion/7317930280093

klyp.

ja. de er ikke så formstabil som støbejern. men gode stege resultat har den. stegeskorbe. godt nok på en massiv kogeplader de runde sorte plader på toppen af komfuret. men jeg har stadig støbejernpande af saute typen fra copco 7305. som er godt 30 år på bagen. og er mest brugte panse. men le buyer pande var i brug i går til at stege frikadeller dejligt knassende og saftige med løgstykker i. (knivhakket) efter min mors opskrift. da hade hun en komfur med spiralkogeplader. i min barndomshjem.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis