Spørgsmål om fjernvarme

Jeg bor på anden sal i en ældre ejendom og har seks radiatorer. De er alle luftet ud og i tidens løb er termostaterne fornyet og jeg har skiftet pakdåserne så termostaterne skulle fungere. Hvis jeg vil ha' så meget varme på raditorerne så jeg kan mærke det så skal alle Danfoss ventilerne stå på 5. De andre beboere har heller ikke for meget varme. Kan det være det varme vand der cirkulerer rundt der ikke er varmt nok? "Viceværten" siger at det bare er fordi at der er luft i radiatorerne og når jeg lufter ud så kommer der koldt vand med det samme og ingen luft. Vi har stort set ikke haft ordentlig varme siden der stod et oliefyr i kælderen og brummede. Lejligheden er en lejebolig.

 


Vh.

Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

En mulighed kan være at anskaffe et digitalt termometer, ca kr 200,- i jem & fix - og aflæse fremløbstemperatur. Det kan måske gå på omgang i ejendommen. Der skal nok være min. 60 grader for at I kan holde varmen.

mvh


 varmetossen

Skrevet af knagsted på 08-02-2015 18:45

Jeg bor på anden sal i en ældre ejendom og har seks radiatorer. De er alle luftet ud og i tidens løb er termostaterne fornyet og jeg har skiftet pakdåserne så termostaterne skulle fungere. Hvis jeg vil ha' så meget varme på raditorerne så jeg kan mærke det så skal alle Danfoss ventilerne stå på 5. De andre beboere har heller ikke for meget varme. Kan det være det varme vand der cirkulerer rundt der ikke er varmt nok? "Viceværten" siger at det bare er fordi at der er luft i radiatorerne og når jeg lufter ud så kommer der koldt vand med det samme og ingen luft. Vi har stort set ikke haft ordentlig varme siden der stod et oliefyr i kælderen og brummede. Lejligheden er en lejebolig.

 

Når det er en udlejningsejendom, er det udlejers simple pligt og sørge for der er den varme der er brug for ved selv den mest kuldskærende beboer. Det syntes jeg du skal oplyse ejer om. Fiser den ikke lige ind på lystavlen kunne du også nævne ordet huslejenævn, det burde kunne få selv den mest ......... udlejer på dupperne.  

Når det så er sagt, er det sikkert for lille en pumpeeffekt i forhold til fremløbstemperaturen der er synderen. Det syntes jeg desværre man har hørt om flere gange ved overgang til fjernvarme hvor der kommer nye pumper på.

Og luft kan ikke blive ved og plage jer. Mener "viceværten" stadig det må det vel være vedkommendes simple pligt og få anlæget luftet ORDENTELIGT ud. 

Pøj pøj med operation skaf varme.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg måler fremløbstemperaturen på vandet inde i røret? Jeg kan sikkert se det et sted nede i kælderen , men inden vandet via de uisolerede rør kommer op til anden sal er det nok blevet en del koldere. De VVS folk der kommer i ejendommen har stort set opgivet at finde ud af rørføringerne. Jeg tror også at det er noget med pumpens evne til at få vandet helt op til anden sal og det er sikkert fordi alting altid har skullet laves så billigt som muligt. Jeg ved godt at man kan bruge LLO og huslejenævn og det ender måske også der. Der er heller ikke meget lys på opgangen fordi der bliver sat 40 watt pærer i fatningerne hvis man ikke selv skifter til 60 - 70 watt. Jeg synes at jeg har boet her længe nok efterhånden..

Vh.

Peter

Det er uhyre nemt og måle vandtemperaturen i et uisoleret rør.  

Læg et alm. gammeldags stuetermometer (sprit/kviksølvs-termoneter) og vikl et håndklæde omkring. Efter 5 min. kan temperaturen aflæses mens termometeret stadig ligger på røret. 

Men det skaffer jo desværre ikke mere varme.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af knagsted på 10-02-2015 17:03
Tak for tippet. Det vil jeg prøve og se om termometeret kan drives over stuetemperatur.

Selv tak.  

Det var ikke godt andet.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg fået taget mig sammen til at måle fremløbstemperaturen og den er 33 grader. Det er 4,5 udendørs og så er 33 grader vist en del i underkanten.

Vh.

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis