luft ind gennem jalousispjæld når ventilatoren ikke kører

jeg vil høre om der kan fåes et gitter man kan sætte på udenfor så man er sikker på der ikke kommer luft igennem og ind på badeværelset. Det er meget trælst når der blæser meget udenfor. JEg købte nogle i rustfri stål med lameller men det fungerer heller ikke ordentligt og har endda sat en hvid kontraklap imellem rørerne. Mine rør er 100 mm. 

Så DUKa stormskærm og troede at jeg havde fundet en der kunne bruges, men det viser sig at den kan trække luft ind 3 steder istedet for i bunden  http://www.byghjemme.dk/shop/duka-stormskaerm-type-150313p.html#.VNeFlfmG-ap

 

Nogen der ved om der er noget ude i den virkelige verden der fungerer 100%??

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså, du kan jo få et jalousispjæld til at sætte udenpå, og så et spjæld inden i røret, og så kan du få en ventilator med lameller der lukker, så bliver det vidst ikke tættere.
Jeg fik løst mit tilsvarende problem ved at montere en DUKA ventilator, der er beregnet til at kunne køre kontinuerligt med lav hastighed, så den hele tiden støder den kolde luft ud.
Det har været en utrolig god investering, og det mærkes omgående, hvis man glemmer at tænde for den, når det blæser fra en uheldig vinkel.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu har jeg jo nogle Termex S&P ventilatorer som jeg er meget glade for og som er rimelige dyre, så syntes det at skulle skifte dem ikke lige er en løsning.
Nu skriver du jalousispjæld og spjæld indeni. Hvad mener du med det, for der kommer jo mange frem når man sådan bare søger på google. Jeg har jo et spjæld udenpå som beskrevet.
ktm: den DUKa må vel også smide din varme luft ud. Kan godt se den i vaskerum osv i kælder, ,men et badeværesle med gulvvarme, der må der da være meget varmespild hvis den skal smide den varme luft ud døgnet rundt?
Du kan montere sådan en her fætter i røret

http://www.billigvvs.dk/Ventilation-Klima-Plastroer-Fittings-Roer-Fittings--Kontraspjaeld-til-ventilationsroer-Oe100-mm-990770.html
Annonce
@Klavil

Der er langt mere behageligt på det pågældende badeværelse, når det ikke vælter ind med kold luft, der ligefrem kan køle gulvet ned til et ubehageligt niveau,
Selvfølgelig hiver den noget varme ud, men den køre meget langsomt, og der er sikkert et betragteligt modtryk, når den kolde luft forsøger at trænge ind.
Og skulle jeg så miste nogle varmekalorier, gør jeg det med stor glæde, idet det er så vældig meget mere komfortabelt med den suger trillende stille og roligt afsted!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kontraspjæld er ikke ret brugbart, da der ike er lukket i siderne og luften kan stadigvæk komme igennem selv om der er lukket for den. Har haft købt et magen til og har et der er monteret nu, men det er ikke godt nok.
ktm: hvis du ikke mærker problemer med at gulvvarmen skal skrues højere op end normalt så må det fungere godt nok. Hvordan sidder den ventilator og hvordan går røret. Min ventilator sidder på indersiden af væggen og røret går direkte igennem og ud.
Hvad hedder modellen?
Er det en man kan høre?
Øger den selv hastigheden når fugtigheden øges ved bad?
Min udluftning går lodret op gennem loft og tag, og det er denne jeg har:

http://www.tilbudonline.dk/tilbud/tilbud.asp?Artid=991107

Mit aftræk består at et 110 mm kloakrør, og DUKAen's afgang passer lige 100% op i dette rør, og lukker derfor perfekt, så ingen kold luft kan snige sig uden om, som ifm jalousier og løse klapper

Den kan også sidde på en væg som du har behov for.
Når den kører almindeligt, er den virkelig støjsvag, men er der stille kan man da godt høre en svag summen inde i lokalet.
Ved bevægelse øger den suget en hel del ,og kommer der decideret fugt ifm. med bad, stiger den til supersoniske omdrejninger.
Jeg har dog monteret den således, at jeg kan slukke den helt, hvis den ikke er påkrævet pga indblæsende, kolde luft ude fra.

Jeg er meget tilfreds med den.

Med venlig hilsen
ktm

 

Dvs at det er en af dem der reelt bruges til varmeflytning? Hvor gammel er din?
Vil det sige at monteringen kan bruges på tændledningen samt på fase nul?
Kan se der sidder en knap i højre side. er det den man bestemmer hvordan den skal køre?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis