Fejlkode F 07

min whirpool aza 9780 (tørretumbler) siger fejl F 07.
Hva skyldes denne fejl ?? Har åbnet den og kan se remmen er knækket, men kan det være andet end det ??
Den er ca 4år gammel .
Det er et spørgsmål om det kan svare sig at ofre noget på den 😊
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her er et link til fejlkoderne til Whirepool: http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Fejlkoder/Whirlpool.aspx

Som jeg læser det er det en motorfejl (måske noget med elektronikken) men kunne vel ret beset også have noget med og gøre der ikke kommer signal fra en føler på tromlen (hvis en sådanne findes) grundet den manglende rem ?

EDIT: Ser nu at de fejlkoder gælder kun for vaskemaskinerne, men kan måske alligevel hjælpe en smule ? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Kjergaard1 på 08-02-2015 19:41
Er der nogen der evt ved hvordan man sletter fejl koden fra displayet ??

Det gør man ved og fjerne/reparere fejlen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Dvs at hvis jeg skiftet den defekte rem burde den "nulstille" fejlen når jeg sætter strøm til igen ?
Skrevet af Kjergaard1 på 08-02-2015 19:58
Dvs at hvis jeg skiftet den defekte rem burde den "nulstille" fejlen når jeg sætter strøm til igen ?

Ja, den burde forsvinde ganske automatisk. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Super ... Så er det bare at skaffe den rigtige rem 😊
Har nemlig søgt lidt men kan ikke rigtig finde nogen der passer til min model 9780 😁

er ret sikker på du skal bruge rem der hedder h7 2010 det plejer at være den der sidder der ellers står det på den gl rem http://www.repart.dk/Produkter/Produktdetaljer/Fladrem-H7-2010-mm.aspx

er du sikker på at maskinen ikke hedder aza-hp 9780


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Nu er remmen skiftet ..... Men kan ikke slette fejlkoder på displayet 😞
Strømmen har været af i længere tid ...
Nogen der ved hvordan man nulstiller den ??
Nu skriver den fejl 05 😩
der står et 12 nc nr på maskinen som er på 12 cifre og starter på 85 skriv det lige ind her så kigger jeg lige efter hvad fejlkoden betyder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis