Hjælp til løsning på gulvvarme.

Hej.

Jeg søger lidt hjælp til løsningforslag på gulvvarme i et hus fra 1956 og hvor der er bygget til og renoveret omkring 1974. Det er ca. 95 kvm fordelt på 4 rum, Køkken/alrum, kontor, soveværelse og hall. Gulvene i bryggers og badeværelse bliver dog brækket helt op da afløb og faldstamme skal flyttes.

Jeg vil ikke bryde hele gulvet op da det ikke kan svare sig økonomisk for os da fjernvarmen i Nordjylland er meget billig. Vi vil aldrig kunne tjene prisen hjem på hel ny gulvkonstruktion, over 30 år.

Jeg har vedhæftet et billede, af hvordan vores gulvopbygning ser ud nu, så kan dem der vil hjælpe lige danne  sig en ide om hvad jeg skal stå og banke iJ  

Jeg har primært 2 løsninger som jeg arbejder med:  

  1. Skære riller i betondækket og trække varmeslangerne og derefter støbe rillerne til igen. Har hørt og læst det er et kæmpe arbejde men det skal nu nok gå.  Jeg ser den fordel at jeg ikke skal til at ændre på dørhullerne som går ud af huset.

 

  1. Få retter det eksisterende betondæk op, derefter ligge gulvspånplader+ varmefordelingsplader hvor der er fræst ud til varmeslanger. Er godt klar over at jeg vil komme til at skal fræse ekstra ud. F.eks til de slanger der skal gå ned bagerst i huset. En ulempe som jeg ser det ved denne løsning er at jeg skal ændre højden på mine dørhuller ud af huset – har 5 stks.

Håber der er nogle der kan hjælpe:-)  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du skal ha gulvvarme ,så skal du ha noget mere isolering end de 15cm leca, ellers vil du få et stort varmetab,
der er også krav om isolering ved gulvvarme , jeg mener ikke at 15 cm leca er nok,
kravet er så vidt jeg husker 300 mm polystyren(flamingo)
prøv at se i bygningsreglementet ,

hvis jeg skulle vælge mellem de 2 forslag , så ville jeg vælge det første, men det er ikke efter reglerne!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis