Tønder udfyldning af huller! TØMMERFLÅDEN!

Hej, 
Det er igen mig med den omdiskuterede tømmerflåde!
Tømmerflåden er gået i vinterhi på land, og har det i og for sig godt. MEEEN
Her på egnen har vi en mand kaldet den blå-mand som går og laver lort hele tiden, og han har fandme boret huller i mine skide tønder på tømmerflåden! 
Så har snakket lidt med min far om hvad vi skal bruge til at udfylde hullerne som kan klare saltvand,sollys og måske det tryk tønderne er udsat for? Vi har vendte silicone osv og også tænkt på om man skulle smelte dem ud med noget plastic, er der nogle der sidder inde med nogle gode ideer til at rette op på problemet?

Mvh Niklas
Party tømmerflåde ejeren


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Æv da.. kunne man forestille sig en slags "popnitte med plastskiver - og så snaske silicone omkring, der binder det hele sammen, når det er tørt?

Og så en selvskudsfælde til den "blå mand" - til næste gang, han ikke kan pille snitterne fra andres sager ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det vil nok være det bedste at svejse dem, det er nemmest hvis du har en varmepistol, med trinløs temperatur indstilling, plast skal have fra 200-300 gr. c. alt efter hvilken type plast det er.
Det er nemmest hvis varmepistolen har et mundstykke med en lille diameter, så varmen bliver koncentreret. (ikke alle varmepistoler kan klare det)
Hvis du har en ekstra tønde, kan du skære strimler ud, og bruge som "svejsetråd"

Jeg har en Steinel varmepistol, den er fin til det, den er købt i Bauhaus, den kan reguleres fra 50-650 gr. c.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af NiklasH på 07-02-2015 18:36

Hej, 
Det er igen mig med den omdiskuterede tømmerflåde!
Tømmerflåden er gået i vinterhi på land, og har det i og for sig godt. MEEEN
Her på egnen har vi en mand kaldet den blå-mand som går og laver lort hele tiden, og han har fandme boret huller i mine skide tønder på tømmerflåden! 
Så har snakket lidt med min far om hvad vi skal bruge til at udfylde hullerne som kan klare saltvand,sollys og måske det tryk tønderne er udsat for? Vi har vendte silicone osv og også tænkt på om man skulle smelte dem ud med noget plastic, er der nogle der sidder inde med nogle gode ideer til at rette op på problemet?

Mvh Niklas
Party tømmerflåde ejeren

Nu afhænger bedste lappemetode nok af hvor store hullerne er. Kunne du ikkefortælle lidt om det først Niklas  ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja det skal nok lige siges at hullerne ikke er større end 5-8mm bor men det vil nok ikke være muligt at få noget strøm derhen... Mvh

 

Uden strøm kan du lave varme med en lille gas varme pistol.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af NiklasH på 07-02-2015 23:55
Ja det skal nok lige siges at hullerne ikke er større end 5-8mm bor men det vil nok ikke være muligt at få noget strøm derhen... Mvh

Du vil formodentelig kunne lægge nogle lapper på du klipper/saver ud af en tilsvarende tønde. Vil næsten formode du kan lime dem på med alm. plastiklim, som man bruger til limning af tagrender. Ellers er en el-varmepistol på lavt blus superb til det lille nummer og samtidig nem og styre så du ikke  får brændt nogle store huller i stedet. En varmepistol kan jo køres på en lånt generator hvis .........

En gasbrænder vil helt sikkert være svær og styre, men en mulighed efter en del øveri. 

Men under alle omstændigheder, øv dig først på noget andet end de tønder der sidder monteret på flåden. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg er sikker på at 2 komponent epoxy lim kan bruges til at lappe med. Begge parter skal slibes ru før limning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan faktisk købe reperations sæt til den slags plastik, jeg har før køb et sæt hos www.mmc.dk  Det er en flydede pasta og en hærder og man blander kun små portioner ad gangen. Du kan lige så godt vente med at reparere til den skal i vandet. Må den blå mands røv klø og hans arme være for korte

Da det er plast der skal limes på, som formodentllig kan og vil give sig lidt ved brug, skal du nok være forsigtig med at anvende lim/fugemasser, der hærder for hårdt op og dermed kan knække af når underlaget giver sig.

En enkel løsning er at tykke en god klat sanitetssilicone ind i hullet og udenom, og derefter trykke en "lap" (eksempelvis af et stykke plasticdunk) let ned i. Trykket kommer jo uderfra, så det skal nok holde, og lappen dækker for uv nedbrydning af siliconen.

Lidt mere eksklusivt kan du anvende en decideret maritim limfugemasse som Sikaflex 292.

PS Resten af fugepatronen kunne du jo overveje at tømme ned i underhylerne på den blå tosse 

Skrevet af ev elmand på 08-02-2015 10:37
Jeg er sikker på at 2 komponent epoxy lim kan bruges til at lappe med. Begge parter skal slibes ru før limning.

Nej desværre, det turde jeg personligt ikke. Epoxylim duer ikke på ting der kan give sig, det slipper igen når tønden giver sig når bølgerne giver tønden "tæsk". "Det er en dødssejler".  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også