rette udervæg op m. vårrumsgips

har en ydervæg hvor der er lidt problemer med opstigende fugt i det ene hjørne af væggen. Den er noget ujævn så jeg overvejer at smide nogle vårrumsgips eller fibergips på væggen for at rette den lidt op - (stålskellet med dampspær)

Jeg vil undlade at isolere bag gipsen da jeg har læst at man kan få problemer med skimmel og at varmen fra rummet vil kunne hjælpe med udtørring af muren så jeg ikke får frostsprængninger.

jo det koster selvf. lidt på varmeregningen men ...

hvad mener i om det - er det helt hen i skoven....

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er!

Hvis du bygger en forsatsvæg får fugten bare sværere ved at komme væk og vil så kondensere på ydervæggen = endnu større risiko for skimmel, så det er en ringe løsning.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja det er knageme en dårlig løsning, få hellere udbedret fejlkonstruktionen. Det koster nu ikke så meget hvis du selv kan bruge dine hænder.

Udover skimmel indvendigt kan du også opleve frostsprængninger hvis fugten ikke kan komme ud af muren.

Hvilket materiale er væggen udført i?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
huset er fra 1901 i mursten og der er ingen frostsprængninger - hvilket nok skyldes at muren er " varm" da den ikke er isoleret .
tror problemet skyldes opstigende fugt da huset sokkel er af musten og der nok ikke er murerpap mellem sokkel og selve muren. hvis jeg skal dette problem til livs havde jeg indtryk af at er en større operation med udskæring af fuger og indsætte stålplader eller lign til at stoppe den opstignende fugt.

har læst flere steder at gamle huse der er opført på dem måde - typisk først får problemer når ejeren begynder at opsætte en indvendig isolering - så bliver muren nemlig kold og frosten sprænger muren.
derfor min ide med kun at opsætte gips uden isolering!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis