Limning/tætning af akvarie

Hej LDS.

jeg står og skal til og at lappe mit akvarie og har et lille spørgsmål.

hvis nu bunden(siliconen) er fin nok kan man så nøjes med kun at fuge siderne? og jeg leder ikke efter den hurtige og nemme løsning, kunne dog være fedt nok hvis man kunne

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Neubert
Neubert
1137 8530
akvarie silikone limer ikke godt til sig selv, så du er nødt til at skifte hele fugen.
og forinden få det gjort ordentligt rent inden fuge.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Stefan1988
Stefan1988 Trådstarter
18 4733

ja tænkte det godt.. tager man alle fuger på en gang eller? hvad er nemmeste? falder det ikke fra hinanden eller noget?

Neubert
Neubert
1137 8530
hvis det er udskiftning af en rude hel rude, så fjerner du alt det gamle, renser godt af, sætter det nye glas hvor det skal være med malertape, samt nogle små afstandsstykker, og derefter køre du hele glasset i en fuge :-)

Mvh
Martin

Annonce
Annonce
Stefan1988
Stefan1988 Trådstarter
18 4733
hvad er gode afstands stykker ?
Neubert
Neubert
1137 8530
prøv at kig på akvariet og se hvad afstand der er mellem glassene der, og så find et eller andet i ca camme tykkelse.
de par gange jeg har gjort det, der har jeg brugt en malerpind klippet i små stykker, og så når jeg har lagt en del af limen, har jeg fjernet dem og fyldt efter der med det samme :-)

Mvh
Martin

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Malgodt.dk

Malgodt er en af de mest populære maler-butikker på nettet. Vi har et godt samarbejde med dem, som giver dig gode priser i webshoppen.

Se mere

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også