Bosch opvaskemaskine

Hej
Jeg har en bosch opvaskemaskine ca 5 år gammel.
Problemet er at når der er ca 30min tilbage, og den skal igang med at tage vand ind til sidste skylning står den bare og køre med pumpen og tager ikke vand ind.
Hvis jeg hælder 2-3 L vand ind i maskinen køre den færdig og alt er normalt.
Når man starter maskinen tager den fint vand ind og køre.
Jeg har renset filter i aquastop, skyllekar på siden, og tryksensor under skyllekaret.

Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh
Michael

Michael G
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Michael

Der er mange der har problemet. Hvis du søger på Siemens opvasker kommer der mange tråde herinde. Siemens og Bosch er ens pånær navnet ;-)
Her er hvad jeg har svaret i en anden tråd. Maskinen trænger dog snart til en tur igen.

Hvis du skiller den ad og fjerner den venstre sides beklædning (set forfra), sidder der sandsynligvis en "varmeveksler", der fylder stort set hele siden.

Ser sådan ud:
http://quickparts.dk/varmeveksler-b...Mode=False

Øverst til venstre i denne varmeveksler sidder der en lille magnet/metal dims der styrer ind- og returløb af vandet. På min maskine var den fuldstændigt sovset ind i snask så den ikke kunne bevæge sig. Jeg boreder et meget lille hul og fik ved hjælp af kemikalier, kogende vand og trykluft rengjort den, men vær forsigtig for det er kun folie der er limet på en plasticramme!!
Har kørt upåklageligt i efterhånden 1 år.

 Aldrig gå ned på udstyr!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis