Opretning af Gulv

Hej jeg har hældning på mit gulv i køkken alrum og jeg vil ha rette det op, huset er fra 1962 og er delvis med krybekælder.

Gulvet er Armeret Multiblok gulv med kork limmet ovenpå, min plan var at fjerne alt korket og så enten bruge selvnivellerende, cement eller beton. Jeg har prøvet selvnivellerende før og synes ikke det er bare lige når det er et stort areal man skal ligge det på som nu. så havde tænkt på at ligge det med cement eller beton da det kan arbejdes med lidt længere tid, og så et tyndt lag selvnivellerende oven på det. men jeg vil gerne have nogen gode råd fra jer derude som har forstand på det.


Blyfri
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er heller ikke kæreste med selvnivelerende. Men dit problem er jo nok at få korklimen taget helt af gulvet. Det er nødvendigt for at få en god vedhæftning for evt. pudslag. Når man pudser må man have mindst 5 mm der hvor det er tyndest.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvor mange cm har du til rådighed at ligge ovenpå? i forhold til dørtrin og dvs.? men ja korken skal væk

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
tror det er ca 2-3cm der hvor det er værst og så lidt under en cm der hvor korket fjernet men ingen hældning er, skal lige siges jeg fjerner alt korket i køkken alrum og rummet støder op mod stuen(tilbygning) og der er trægulv på, så det kork jeg fjerner skal jeg ligge på igen med cement/beton/selvnivellerende

Blyfri
når du skriver pudset er det så med beton eller cement og vil i ikke mene jeg får et mere lige/plan resultat ud af det eller hvad.
trægulvet i stuen forsætter ud i køkken alrum, det er klikgulv og ikke limmet.

Blyfri

Hvis det er rigtigt så kan pudset holde sig til 2 cm. ikke 5 mm. hvis det skal ned på 1 cm vil det være godt med at støbe hønsenet med i. så kan det lige gå.
Pudslag/slidlag er 1 cement/ 4 murergrus. indvendigt, som så er jordfugtigt

https://www.youtube.com/watch?v=de4moluDybo


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
okay jeg havde tænkt på om man kan ligge en kile i cement der hvor der er mest hældning og så fylde det sidste op med selvnivelerende eller er det noget gejl.

Blyfri
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis