Transformer til halogenspot i sænket loft

Hej Alle

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at mine transformere til halogenspot ikke må ligge løst oven på et sænket loft - hvilket de gør hos mig.

Er der nogen der ved, om man f.eks. kan skrue en sokkel til kabelbinder/strips op i loftet og sætte transformeren fast med strips eller lign? Eller er der andre smarte måder at løse problemet på? (Læs: der er ikke meget plads i hullerne til spots)

Det hedder sig, at den skal sidde fast og samtidig være tilgængelig, hvis der skal en elektriker til installationen eller selve transformeren.

Nogen der vil dele lidt inspiration/erfaring i den sammenhæng? :-)

På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på siden. Dem ville jeg lade ligge, jeg kan ikke se at der skulle være en fordel ved at de sidder fast et "utilgængeligt " sted. Altså som jeg forstår det ville du fastgøre dem ved at arbejde op igennem huller til spots. Og hvad når de engang skal skiftes, en elektriker med jordemoder hænder ??

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Ja det ville jeg også. Men det er ulovligt og jeg skal sælge min andelslejlighed - derfor skal det være i orden :-(

Jeg har også læst at de fleste fraråder 12V, da det er  besværligt i forhold til reglerne og love. Men nu sidder de jo i loftet og jeg skal sælge min lejlighed.

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis