Motor hakker når den ikke er helt varm.

Hej.

Har en ældre WV Polo årgang 84. 1,1 motor. Den starter fint og går også godt i tomgang. Men især nu hvor det er koldt, har den med at sætte ud og hakker i motoren inden den er helt drift varm. Bilen har manuel choker og gammeldags tændingssystem med platiner i strømfordeleren. Har forsøgt med karburatorsprit i tanken, uden det store held.

Når den begynder at hakke, kniber det med den vil tage gassen. Så er man nød til at geare ned og træde på speederen igen så hjælper det lidt igen. Men de første 5-10 kilometer er de værste.

Hele tændingssystemet er udskiftet, Ny rotor, strømfordelerdæksel, tændrørsledninger, tændrør, platiner.

Er der foresten nogen der ligger inde med et bagsæde, eller kender til hvor man kan finde et. Har prøvet diverse ophuggere uden held. Vi mangler et bagsæde til bilen, har søgt på nettet hvilket heller ikke har givet noget resultat.

På forhånd tak....


jimkoc
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du nu har manuel choker, kunne det jo tænkes at du lukker for tidligt af, prøv at nøjes med kun at skubbe den halvt ind når den er startet og når den så begynder at ose kan du tage chokeren fra.

Det kunne godt lugte lidt af karburator/benzin problemer. Nu kan jeg ikke lige erindre hvilken karburator der sidder på en 1,1'er. Har du mulighed for og sætte et billede på uden luftfilter ???

Men ellers ville jeg nok som det første tjekke hvor meget benzin pumpen giver i minuttet samt rense karburatoren. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, og så det skide ånderør ved påfyldningen

 

Hej.

Takker for jeres svar.

Har også tænkt på karbratoren, om den trænger til en rensning/justering, ny benzinfilter/luftfilter samtidig.
Den lugter meget af benzin selv i driftvarm tilstand.

Har lige kigget på benzinfiltret der ser ikke ud til det er skiftet inden for de sidste par år.

Mener karburatoren er en Solex.

Nu er det ikke mig men fruen der bruger bilen til og fra arbejde, og da hun har omkring 45 km til job. Skulle den jo nok være godt varm, men stadig hakken af og til. Hun siger det er ligesom blevet værer de sidste par dage.

Men ingen hakken når man starter den i kold tilstand og den bare står og går i tomgang, ud over den lugter meget af benzin ud af udstødningen...

Er der forresten nogen der ligger inde med tekniske foreskrifter om motoren m.m.

Men ingen der kender til et bagsæde til sådan en fætter???????

jimkoc
Skrevet af jimkoc på 04-02-2015 12:49
Hej.

Takker for jeres svar.

Har også tænkt på karbratoren, om den trænger til en rensning/justering, ny benzinfilter/luftfilter samtidig.
Den lugter meget af benzin selv i driftvarm tilstand.

Har lige kigget på benzinfiltret der ser ikke ud til det er skiftet inden for de sidste par år.

Mener karburatoren er en Solex.

Nu er det ikke mig men fruen der bruger bilen til og fra arbejde, og da hun har omkring 45 km til job. Skulle den jo nok være godt varm, men stadig hakken af og til. Hun siger det er ligesom blevet værer de sidste par dage.

Men ingen hakken når man starter den i kold tilstand og den bare står og går i tomgang, ud over den lugter meget af benzin ud af udstødningen...

Er der forresten nogen der ligger inde med tekniske foreskrifter om motoren m.m.

Men ingen der kender til et bagsæde til sådan en fætter???????

Når motoren går fint i tomgang uden udsættere og uden at lugte af benzin, fortæller det bare at tomgangsdelen af karburatoren virker ok. 

Hvis den lugter af benzin kunne det være at en rensning er kuren. Husk lige og kontroller at svømmerventilen lukker tæt samt svømmerstanden er efter foreskrifterne. Kender desværre ikke data for motor/karburator. Men du kan uden tvivl finde disse her på nettet når du søger på motorkoden. 

Når motoren går på den måde må den også gå meget få km pr liter. 

Luftfilter sker der ikke noget ved at skifte, tværtimod. 

Der er ikke andet end og gå i gang med fejlfindingen. Vinteren er aflyst her fra weekenden jævnfør DMI.  

Bagsæde kan jeg ikke klare. Men prøv og grip knoglen og ring til nogle af de mindre ophuggere. Det er nok der du har de bedste muligheder. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Selvom du siger al tænding er nyt er der noget der siger mig du har fugt i tændingen. Det har de ældre poloer tit haft bøvl med om vinteren, da jeg arbejdede på værksted. Prøv lige at tage strømfordeleren af og få den tørret godt og så giv det hele en gang silikone spray. Nogen bruger klarlak, men jeg synes bedre om silikone.


 

Man hælder vel ikke karburator sprit på biler mere, man tanker vel bare benzin med ethanol tilsat hos Statoil eller 123 og sikkert også andre.

Jeg ved godt jeg gentager mig selv. Men undres altid over alle de karburator sprit dunke der ligger i kassen ude for min Statoil. Men den kære ejer af tanken skal jo også leve.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Tror at mange bil ejere ikke tænker over hvad ethanol i virkeligheden er

Ja - og mange burde blot købe en nyerere bil (ved at kigge på totalomkostninger)
- det ville være billigere, end at reparere på det gamle l...rt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja det kan du have ret i, det ville vi også gerne. Vi har en ny bil fra 2012. Den gamle Polo bruges kun til transport til og fra arbejde.

Men derfor kunne det da være rart at bilen kører godt....

jimkoc
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis