Motor hakker når den ikke er helt varm.

Hej.

Har en ældre WV Polo årgang 84. 1,1 motor. Den starter fint og går også godt i tomgang. Men især nu hvor det er koldt, har den med at sætte ud og hakker i motoren inden den er helt drift varm. Bilen har manuel choker og gammeldags tændingssystem med platiner i strømfordeleren. Har forsøgt med karburatorsprit i tanken, uden det store held.

Når den begynder at hakke, kniber det med den vil tage gassen. Så er man nød til at geare ned og træde på speederen igen så hjælper det lidt igen. Men de første 5-10 kilometer er de værste.

Hele tændingssystemet er udskiftet, Ny rotor, strømfordelerdæksel, tændrørsledninger, tændrør, platiner.

Er der foresten nogen der ligger inde med et bagsæde, eller kender til hvor man kan finde et. Har prøvet diverse ophuggere uden held. Vi mangler et bagsæde til bilen, har søgt på nettet hvilket heller ikke har givet noget resultat.

På forhånd tak....


jimkoc
Hej. Har en ældre WV Polo årgang 84. 1,1 motor.... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nye biler går også i stykker og så koster set kassen da der skal en computer på for at se hvilken fejl der er på bilen.
Se på ebay efter sædet der er mange ting du kan være heldig at finde.
Skrevet af PeterR på 05-02-2015 20:38
Man hælder vel ikke karburator sprit på biler mere, man tanker vel bare benzin med ethanol tilsat hos Statoil eller 123 og sikkert også andre.

Jeg ved godt jeg gentager mig selv. Men undres altid over alle de karburator sprit dunke der ligger i kassen ude for min Statoil. Men den kære ejer af tanken skal jo også leve.

MVH
Hej
JO man hælder Stadig kaburatorsprit på biler der har en kaburator - men kun hvis det er nødvendigt og det er det tit når temperaturen ligger under + 4 gerader
Hilsen polobjørn

 

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej.

Tak endnu engang for jeres svar.

Men de sidste par dage er det blevet helt galt når man har startet motoren, den starter stadig fint. Men kort tid efter hakker den og vil ikke rigtig tage gassen. Lige meget hvordan man stille på den manuelle choker hakker den. Det lyder næsten som om den kun går på 3 cyl. Indtil den er rigtig varm.

Motoren sætter ud i tomgang selv om man trækker i Chokoren???????

Chokeren virker fint, den åbner og lukker i spjældet som den skal. Men må nok indrømme at den lugter meget af benzin i tomgang, også når den er driftvarm.

Men jeg kan ikke finde nogen data på karburator - tændingsanlæg eller motoren iøvrigt. Hvor finder man motorkoden som der er foreslået i et tidligere svar.

Ellers må vi nok betale et værksted for en justering m.m.

jimkoc
Prøv lige det jeg skrev længere oppe. Den vil lugte af benzin hvis den ikke forbrænder rigtigt.


 

Hej

Tror  du måske har en tændingsfejl - rens tændkabler og hætter et af gangen ved  at tørre med en klud med sprit - rens også strømfordelerdækslet udvendigt og indvendigt med sprit (husk at vente til det er helt fordampet inden du starter)

motorkoden kan du sikkert finde på det store klistermærke som normalt sidder i bagagerummet i nærheden af reservehjulsbrønden !

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Hej.

Vi har prøvet alt det i skriver her inde, uden det store held.

Fruen kørte bilen op på værksted i går, de har udskiftet tændrør og kabler samt nye platiner. Nu skal vi hente bilen i morgen. Men da vi selv har udskiftet tændrør og kabler for 14 dage siden, vil jeg gerne hører hvorfor værkstedet har udskiftet dem endnu engang??????????

Skal godt nok lige siges at delene er indkøbt ved T. Hansen. Men det bekræfter måske endnu engang min egen holdning til reservedele fra T. Hansen.

Men når pengene er små, såkøbte fruen delene der...

Der er intet klistermærke nogen steder, især ikke i bagagerummet. Der har engang i tidernes morgen siddet et popnittet skilt ved køleren ude i motorrummet.

jimkoc

THansen delene behøver ikke at fejle noget, de kører med mange forskellige leverandører og det er ikke lige tosset alt sammen. Men noget af det er lort, de er jo heller ikke selv interesseret i sure kunder pga. dårlig kvalitet.

Men kad os endelig høre hvordan dyret går når den kommer tilbage.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej alle.

Nu har bilen været på værksted, de udskiftede tændrørene og tændkablerne, justerede tændingen en anelse nu kærer bilen bare som en drøm skønt.

En lidt dyr lærestreg, som endnu engang bekræfter at man skal passe på hvad man køber hos T.Hansen.

Det er i hvert fald vores erfarring, som hermed er givet videre.

jimkoc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis