Kold luft i mellem gulv og væg. Lukke det med pu skum?

Hej

Jeg har pillet minefodpanler af, og der er nogen steder hvor der kommer koldt luft op. Jeg bor i en stuelejlighed, og har været nede i kælderen for at se om jeg kunne finde utæthedder. Lige umiddelbart er det svært og se, så jeg skal når jeg har tid ige have sat et par lamper osv. op sådan så jeg bedre kan finde dem.

 

Men lige forløbigt vil jeg høre om jeg kan gøre andet end bare og fuge imellem guvl og væg som folk nu plejer at gør?

Jeg tænkte at de steder hvor der kommer meget luft, at isolere det med Pu skum, og søger for at der sølvfølgligt stadige er plads så trædet kan arbejde. Til slut har jeg tænkt mig at fuge og derefter nye fodpanler.

Kan dette lade sig gør eller vil pu skum gøre noget skidt?

Jeg tænker at hvis pu skum ikke gøre noget skidt, så er det vel da en forsøg være?

Jeg har ihvertfaldet ikke tænkt mig og pille gulvbræder op osv. da gulvet meget pænt i forhold til dens alder, og vil ikke risikere og ødelægge noget.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Kunne man måske ikke fuge, da jeg tror noget skum hæver.

Hilsen Andreas.

(PS. Kun et foreslag.)

Mod amatørinstallationer.
Jeg har faktisk tænkt mig at fuge efter der kommer skum.

Jeg ved godt at skum det hæver, men jeg synes da at jeg efter hånden er blevet god til at kontrollere og arbejde med det. I verestefald så kan men skær det overskydende af, det har jeg gjort ved min døre kam, og det er blevet fuldstændigt tæt.

Det især slemt i det område hvor vandrørene til radiatoren kommer op, der er afstanden mellem gulv og væg også stor. Derfor tænkte jeg at det ville da være nemmeste at bruge Pu skum, da det jo bare vil lægge sig rundt om rørende og derved tætne rimeligt effektivt.
Hej.

Kunne du måske sætte et billede ind af det?
Jeg tror det vil blive lettere at svare på.
Men ellers så tror jeg godt du kan bruge skummet, hvis du bare holder lidt øje med hævningen af skummet.

Hilsen Andreas.

Mod amatørinstallationer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis