Fugt

Hej alle.

Har lige været på loftet. Har haft elektriker på besøg for 2 mdr siden. Han har fjernet noget isolering og ikke lagt det på plads. Nu kan jeg se at der er en masse kondens, der hvor der mangler isolering( mellem dampspær og gips) Der hvor der er isolering er der ikke noget fugt.
Jeg tror fugten skyldes den manglende isolering, da varme/ kulde forskellen har været ret stor. Kan der passe??

Hvad skal jeg næsten gøre? Der er 2 områder på hver 0,7 kvm, hvor isoleringen var blevet fjernet. Skal man ligge isoleringen på plads og håbe der fordamper eller?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kondens som følge af den manglende isolering. Det vil fordampe igen, når du lægger isoleringen pænt på plads.
Og så ringer du til elektrikeren og skælder ham ud, det er noget svineri at han ikke gør sit arbejde ordentligt.

Og så må du sige til ham at tømrere ofte giver det gode råd: "Du skal sørge for at holde mår og elektrikere ude af dit hus. De ødelægger isolering."


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan så lære dig altid at gennemgå det udførte arbejde med håndværkeren

Aldrig betale eller acceptere arbejdets udførelse førend du har vurderet kvaliteten, og husk altid at bede elektrikeren lade dåserne være åbne for inspektion, eller som minimum løbende betragte hvordan han arbejder.

Husk på at den faglærte kun er et menneske

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Skrevet af Janus007 på 07-02-2015 23:31
Det kan så lære dig altid at gennemgå det udførte arbejde med håndværkeren

Aldrig betale eller acceptere arbejdets udførelse førend du har vurderet kvaliteten, og husk altid at bede elektrikeren lade dåserne være åbne for inspektion, eller som minimum løbende betragte hvordan han arbejder.

Husk på at den faglærte kun er et menneske

 

Sikke en negativ holdning du har til en håndværker?

Hvordan ville en bygherre vurdere kvaliteten af et udført arbejde eller igennem forløbet. Hvis denne ingen kompetance har til dette.? Som disse fleste bygherre ikke besidder.

Personligt, som mange andre håndervækere også synes, så er det en rigtig ubehaglig, samt irreterende følelse af blive pustet i nakken af ens kunde igennem arbejdstiden.

Derved skabes der virkelig dårlig dialog mellem bygherre og håndværker, hvis man har dine beskrevet holdninger .

Man skal have tillid, samt respekt for den håndværker man vælger.

Han har respekt for kundens hjem, samt kundens granser, når han kommer hjem til denne.

Det er de aller bedste bygherre man kan kommer til. især dem der ønsker at forpleje og visse at håndværkeren er accepteret.

Derved får man en bedre dialog med sin håndværker. Dette vil så resultere i et bedre udført arbejde som helhed. Om der så er sket en fejl. kontakter man håndværkeren og fører stadig den gode dialog med denne.

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce

Hej Martin

Jeg er til dels enig med dig, men når man ikke kender håndværkeren så er det kun på sin plads med nogle krav. Det forholder sig også sådan hos mekanikeren eller tandlægen, mekanikeren skal forklare sig, og tandlægen skal redegøre for hvorfor pludselig visdomstanden skal trækkes ud. 

Du vil vel heller ikke finde dig i at tandlægen bruger amalgam eller mekanikeren efterlader ledninger sidde og stritte ud af instrumentbordet.

Det er klart når kunden intet aner, at chancen for snyd og fusk er størst. 

Jeg mener på ingen måde at man selv skal finde evt. fejl efter håndværkeren er gået. 

Intet under der findes så meget dårligt udført arbejde når bygherren på ingen måde stiller krav til udførelsen.

Hvis flere bygherrer begyndte at stille krav og vise interesse for det udførte arbejde kunne man måske også komme alt det dårligt udførte arbejde til livs fra polske håndværkere (som du jo ikke bryder dig om)

 

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Slettet: undskyld


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hold jer venligst til emnet i min tråd! Ønsker i at diskutere egne emner, så start jeres egen tråd. Pft

Endelig en der klart melder ud !

Men det er altså noget der ofte sker her på LDS.

Og du kan vænne dig til det eller lade være

Jeg undskylder cp666. Det kan hurtigt ske herinde

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis