Velux gardiner til skråvindue

Har nu 2 stk. Velux mørklægningsgardiner (samme alder!!) som indenfor kort tid låser i venstre nederste side, så de ikke kan tvinges op. Gardinerne fejler ellers ikke noget og er ikke løse i oprulningsmekanismen. Velux kan ikke rigtig kommer på nogle gode forslag bortset fra at stramme fjeder op. Dette er forsøgt men det ændrer ikke på at de låser når de er trukket helt ned.

Er der nogen der kender dette fænomen og har en løsning (som sagt Velux gardin med aluskinner i begge sider og kassette øverst som klikkes i).

Hjælp!!!!! 


Lenejn
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg forstår det rigtigt så tror jeg en omgang tør teflon olie på skinnerne kan hjælpe. Det kan fås i de fleste byggemarkeder eller cykelhandlere.

Hvis det skal høres rigtigt, så Gør det selv...

Hedder det "tør teflon olie" og vil det ikke "sætte" mærker på de hvide mørklægningsgardiner.  Har du prøvet det selv? Den skinne som sidder i begge sider er kun pynteskinne og holder af den snor som styrer gardinet!


Lenejn
Nej det hedder dry lube teflon. Det er helt klar olie der tører ind så kun teflon partiklerne glider. Jeg har brugt det til mange forskellige ting uden problemer.
Hvis de kører på snore tror jeg ikke det hjælper. Vores glider på skinner.

Hvis det skal høres rigtigt, så Gør det selv...

Tak for dit svar - jeg må prøve mig frem 


Lenejn

Når det låser sig i bundstillingen og kun køre på liner i siderne, må det altså være i selve rullen hvor der sidder en lille pal lås i hver ende den er gal med. Den kan være slidt så meget at en udskiftning af hele gardinet bliver en nødvendighed. Du kunne naturligvis prøve at tage dem ned, og forsigtigt give en lille dråbe symaskine olie ved hver tap. Lad dem stå til olien er trængt ind i låsen og smør så den anden ende.

Det prøver jeg, tak for svaret, Jørgen 


Lenejn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis