Suger PU skum vand?? - JA (testet)

Hej LDS'ere..

Vi har ofte snakken herinde, suger PU skum vand ind.. Jeg har altid haft den overbevisning at det gjorde den ikke, grundet at det er noget tjævelsk klister, som når man f.eks.får det på tøjet, bliver på selv efter 100 vaske (jeps jeg har sådan en arbejds fleech )

Nå men nu ville jeg finde ud af, om det gjorde eller ej. Så jeg har lavet en test, jeg lavede 4 stykker, de er alle af HN's billigste, og de to store er fra en dåse der har fået meget kulde/frost og de andre to er lavet af en ved stue temperatur (de små og mere faste).

Først blev de alle vejet.

En af hver type blev lagt i en spand med vand, så de bare lå og flød, og de to andre blev så lagt i en spant med vand, og holdt under vandet konstant.

De lå deri i en uge, hvor efter at de blev taget op og vejet igen, og det var ikke det resultat jeg forventede..

Følgende lå UNDER vand, men væht før og efter:

Skum 1 -  19g/24g = 5g mervægt = 26% vægt forøgelse.

Skum 4 -  9g/14g = 5g mervægt = 55% vægt forøgelse.

Følgende lå ovenpå vandet:

Skum 2 -  16g/19g = 3g mervægt = 18,75% mervægt

Skim 3 -  13g/15g = 2g mervægt = 15% mervægt.

 

Så JA PUskum suger vand til sig, nu var jeg så æske dum at smide dem ud herefter, men min tese er jo så, at kan der komme vand ind, så kan det også komme ud igen, men det fik jeg jo så ikke vejet af. Men hvorfor skulle det ikke det..

Det er ikke verdens mest videnskabelige test, men den er dog brugbar, da resultaterne er enstydende


Mvh

Morten

Hej LDS'ere.. Vi har ofte snakken herinde, suger... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Var det ikke verdens nye vidunder, og alle brugte det, og så pludselig kom oplysningen om, det suger vand. Alt det fantastiske det kunne bruges til blev reduceret en del.

Ja, jeg havde også et tegltag der var understrøget med det skidt. Helt tosset blev det da jeg fik beskeden: Et tegl med skum på er miljø affald, og koster over 1000 kr. pr. ton at komme af med... Det er 10 år siden. Så Peters fingre var lidt døde da der var 6 x 200 liters sorte poser fyldt med skum kradset af teglene, for hold da fest det professionelle skum sidder fast. Men prisen kom så ned på 50 kr. pr. ton. Der var rigtig mange ton tegl, så timelønnen var ok.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis