Maling der skaller af

Hej, jeg har netop købt min første andelslejlighed, og flyttede ind igår, og der skal gøres en del ved lejligheden. Blandt andet skal der males, og flere steder er maling skaldet af på trælister og i loftet (og et enkelt sted er tapetet ved at løsne sig på væggen.

Min starategi er:

1. Kradse løst maling af med en spartel og stryg over med noget sandpapir derefter

2. Vask vægge, lister og loft med grundrens

3. Fylde huller i vægge med multi-filler (kan jeg gøre det mens jeg lader grundrensen tørre?)

4. Maler det hele over

 

Er der noget jeg har glemt, noget der er decideret forkert at gøre, eller har du gode tips, så skriv gerne!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit oplæg er lidt forvirrende da du både snakker træværk, lofter, vægge, tapet osv ud i en kører.

Behandling på trækarme:

Skrab løst siddene maling af. Slib det hele grundigt og vask efter med grundrens og rent vand. Mal med en mellemmaling. Derefter kan du evt. spartle ujævnheder ud med en acrylspartelmasse eller urethanspartelmasse og slibe og plet mellemmale dem. Derefter 1-2 gange maling med en acrylemaljemaling.

Loft: Det lidt svært at sige hvad du skal gøre ved det, da du ikke skriver noget om underlaget, hvilket er ret vigtigt. Der hvor malingen er skallet af, hvis du kører en finger hen over, smitter det så af underlaget??

Vægge: Ja, der kan du sagtens putte noget filler i hullerne

Tapet: Det er ved at løsne sig skriver du... Hvis det er småting ville jeg nok ikke gøre så meget ved det. Alternativt kan du prøve at skære det lidt op, når du alligevel maler og fylde godt med maling ind under og så trykke det til igen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også