Nu bliver vi jo nærmest kriminelle

Fra i dag af bliver det forbudt som privat person at sælge, bytte eller fordele frø fra en lang række grøntsager
www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=167799
Ja jeg trode det var løgn da jeg her til morgen læste det inde på Lone Landmands blog, men den skulle være god nok, så nu går der nok ikke lang tid før frøpolitiet står ude i gårdspladsen ;-)
Og hvis du som jeg, syntes det er helt hen i vejret så lig en lille protestunderskrift her: http://www.skrivunder.net/gor_det_l..._plantefro

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi kommer nærmere og nærmere den film af Orson Weels ( sikkert ikke stavet rigtigt ) Hvor vi alle bliver overvåget i hoved og røv, til en grå og fastlagt rute i livet fra fødsel til død. Det ender vel med at vi også bliver aflivet når vi er ude af arbejds markedet grundet alder.

Se nu posetivt på det venner... når der kommer et frøpoliti, vil jeg helt sikkert anmelde de danske fugle for at sprede uønskede frø i min have og kræve øjeblikkelig fængsling, eller i det mindste dagbøder 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nå nu kører tråden videre her , den har ellers hærget i den sidste uge på havenyt.DK

og til Jørgen ,  Orson Welles havde ikke noget med den film at gøre , som  du tænker på ,  nemlig 1984 som den hed her i DK.

elektriker fra jævnstrømmens tid

Jeg syntes bare at jeg altid høre den bemærkning, at  det er det rene Orson W.

Så må filmen jo være lavet før den tid, og skulle forestille hvordan det ville blive i 1984, lige som andre fremtids film.

Loven siger så også noget om hvad dem der finder på den slags, laver ! Mon ikke der sidder alt for mange paphoveder i EU administrationen.

I roder lidt rundt i det...

Orson Welles er filminstruktør og hans debut (og største film) er Citizen Kane fra 1941.

Hvorimod romanen 1984 er skrevet af George Orwell i 1949. 

Romanen foregår i 1984 og fokuserer på et undertrykkende, totalitært regime. Bogen handler om en tilsyneladende ubetydelig mand,Winston Smith, som er ansat af staten til at omskrive historiske dokumenter og derved fremme propaganda, og hans forsøg på at gøre oprør mod den totalitære stat, han bor i.

Romanen er blevet berømt for sin skildring af overvågning og statens stigende indgreb på individets rettigheder. Siden dens udgivelse er udtryk og begreber som big brother og Orwellsk blevet udbredt i litteraturkritikken til at beskrive handlinger eller organisationer, der minder om det totalitære samfund, som romanen beskriver.

Se filmen her 

Annonce

Jeg kan nu ikke se at jeg roder i det , jeg gjorde bare Jørgen opmærksom at Orson Welles ikke var involveret i filmen 1984 , Orson Welles blev nok først mest kendt for sit meget autentiske radiospil "klodernes kamp" som blev sendt i 1938 og som sendte folk på flugt i panik da man troede at jorden var blevet invaderet af væsner fra Mars.

elektriker fra jævnstrømmens tid
Du har ret Svend... min fejl.

Godt man så ikke har brug for, at have med frø at gøre.

Det tætteste jeg kommer på, er er konen er ved at gå i frø, er der mon regler for det også? 

Skrevet af je__ns på 02-02-2015 16:16

Det tætteste jeg kommer på, er er konen er ved at gå i frø, er der mon regler for det også? 

Så husk endelig at vande hende af og til med lidt Substral 

Nogle af alle politiets nye fotovogne kan vel bruges til også at holde øje med fugle og andet vildt, der flytter rundt på frø, så de også kan få et klip i øret, hvis de ikke opfører sig ordentligt 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis