Flyt en væg på loftet

På vores 1. sal har vi mange små værelser, og vi ønsker at slå 2 af dem sammen med gangen for at skabe et større opholdsrum. Det indebærer at jeg skal fjerne 2 vægge og sætte en ny op. Det er alle lette vægge af spånplade eller gips.

Det jeg er i tvivl om, er hvordan jeg laver finish efter jeg har væltet væggene. Sidder pladerne til væggene typisk placeret op mod loft og skråvæg, så de umiddelbart kan tages ned ? Eller skal man påregne at have loftet ned for at slå væggen ned forsvarligt ? Hvis der er nogen der kunne dele en tegning af hvordan sådan en let væg typisk er opført, ville det være en stor hjælp :-) 

Der er tale om en typisk 1970-er villa.

På forhånd tak for hjælpen!


/Dennis
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sikkert godt tage væggen ned, uden at tage resten ned. Men det er oftest beklædt et rum ad gangen. Først er der lavet et skelet af lægter og derefter beklædning. Det vil sige at der kommer til at mangle et lille stykke af både væg og loft.
Hvis du har el installationer i væggen skal du have dem afbrudt inden du går igang med saven. Samtidig skal du have elektriker til at lave forberede nye steder til at tænde lamper.
Er du lidt heldig har man først sat lofter op i hele rummet, så dit loft er næsten ok. Jeg skriver næsten for der vil altid være en farveforskel. Jeg går ud fra at det er loftsbrædder da det var meget moderne i 70´rne.
Den lette måde at ordne det på er at sætte et bræt eller plade over hullet. Så kan man naturligvis se at det har været forskellige rum. Men den rigtige måde er at sætte nye loftsbrædder op, og samtidig ny dampspærre. Og det koster heller ikke alverden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis