Kold etage adskillelse

Hej LDS'er

Vi har for en måned tid siden fået hulmurisoleret, isoleret krybekælder og fået nye vinduer i hele hytten.. Vi er dog begyndt at lægge mærke til, at etageadskillelsen at gulvet på 1 sal er meget koldt.. Vi har i begge sider af huset en lille skakt, som er kold og tænker at der må trække kulde ind under gulvet derfra.. ´Problemet er dog at skakten er så lille at man ikke rigtigt kan kravle rundt derinde.. 

Den anden dag kom jeg til at kigge op lige der hvor taget begynder.. Som man kan se på billedet er der kun isolering nogle steder.. Det er vel ikke normalt?? Det er vel ikke pga. ventilation..For mig at se hjælper det da ikke på den kolde luft som bare kan suse ind der? Så kan jeg proppe noget isolering ind der udefra?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bør du ikke gøre. Der skal være ventilation OVER din isolering, startende hvor du viser, op forbi skunken og ud i toppen af taget. Men du bør have vindstop plade, og evt. hårde bats øverst i din isolering i skunken, så det ikke blæser ind i isolering.
I har tilsyneladende eternit tagplader på. Så når vejret bliver meget bedre, kunne det være et godt projekt at have et stillads langs huset, tage de 2 nederste tagplader af og få isolering og vindstopplader lavet korrekt i skunken, hele vejen rundt. Du kan risikere at det blæser kold luft lige igennem huset under dine fødder når du går på 1. sal.
Der er masser af tråde herinde omkring vindstopplader.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super, det giver mening Havde ikke lige tænkt på,  at tage et par tagplader af og gøre det den vej fra Tusind tak for hjælpen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis