Teakbord skal have ny olie, men hvordan bevares kanten..?

Hej, Jeg har anskaffet et "johannes andersen" teak-bord identisk med det vedhæftede billede. Nu skal det have olie, men her opstår et lille problem, da kanten rundt om(det grønne areal på billedet), ikke har samme nuance som midten(det røde areal på billedet). Jeg ønsker at bevare noget af nuance forskellen og derfor var min plan at afdække kanten(grøn), og så kun oliere midten(rød).

bordet har været lidt dyrt for mig, og besværligt at få fat i, hvilket er grunden til at jeg ikke bare går igang med at afdække med almindelig malertappe, og oliere midten. Jeg vil gerne være sikker på, at olien ikke trækker igennem tappen/afdækningen og at kanten bliver helt lige...

 er der nogen, som har nogle bud på hvordan jeg bedst klarer opgaven? 

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil ikke kunne lade sig gøre, for når du oliere vil olien trække ud gennem træet til den omgivende kant. Bordet kan sagtens være lavet med teaktræ af forskellig farve fra nyt, så du vil ikke ændre på dette ved at oliere hele bordet. Der findes et utal af farver bare inden for teaktræ, fra det helt hvidlige til det meget mørke.

tak for svar. - jeg tror du har ret i, at det nok er teak i forskellig farve/type. - så giver bare det hele samme olie.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også