oplægning af I bjælke

oplægning af i bjælke.
jeg er ved at få genopmuret min garage/værksted og så svigter mureren mig hvordan indmurer man en i bjælke hen over porten.
MVH erik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Erik. smile

ja det er faktisk ikke så svært.

I jernet skal ligge på muren med et over læg på minimum 5 cm i hver ende,(helst 10 cm)
Den må under ingen omstændigheder murers med kalkmørtel,men i ren beton,altså grus & cement,hvis den skal opklodses skal det gøres med jernindlæg.

de mursten som murers lige opad jernet skal også murers i beton.så skulle problemet være løst.

håber det hjælper dig.

hilse milton :lol:

mvh.milton
hej milton tak for din hjælp det var en stor hjælp for mig så nu regner jeg med at kunne klare det .
MVH Erik
Dum kommentar slettet!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej,

Jernet bør i begge sider hvile på en "pude" af cementmørtel, og ikke direkte på murstenene. Derved skånes murstenene mest muligt, dvs. konstruktionen bliver mere solid.

Venligst
HansL.

Mvh.
HansL
Og lige en kommentar til ThomasPont.

Hvis du har svært ved at læse et indlæg på grund af manglende tegnsætning, er du velkommen til at maile til mig, så skal jeg gerne hjælpe.

For os andre er indholdet i spørgsmålet/svaret det væsentligste, for det er ikke nogen danskprøve at deltage i dette forum.

Mvh. Jørgen

PS: jeg ved godt du ikke mente noget med det, men alligevel skal vi ikke rettes, når vi bruger vores fritid i dette forum, men bare vide vi kan skrive og stave som vi kan og næsten altid kan man sagtens forstå hvad der menes, og indholdet er det væsentlige intet andet.

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis