Rå vægge på badeværelset

Jeg er i gang med at renovere badeværelse og har nu fået fliserne på væggene ned. Fliserne gik op til ca 190 cm højde og over der var der bare tapet. Når fliserne er banket ned er der nu rå og porøse mursten tilbage og over fliserne, under tapetet er der noget sandblæsning.
Mit spørgsmål er: hvad skal jeg stille op med de rå mursten for at komme videre? Hvad gør jeg ved væggene for at få dem til at binde fast?
Egentlig havde jeg forestillet mig at der slukle filt på, men måske det hele bare nu skal sandblæses
Takker på forhånd
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer kun an på hvad du ønsker dine vægge skal ende med. Skal du have filt på må der pudses op, skal det bare males kan det måske filses/vandskures. Så inden der kommer alt for meget gætte konkurrence må du definere jeres ønsker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Egentlig så vil jeg bare gerne have hvide vægge, og ikke savsmulstapet - så er det nemmeste (og billigst) at flise/vandskure det og så efterfølgende male det? Og vil det være OK i et badeværelse?
I brusenichen kommer der klinker på væggen, så det er kun den øvrige del af badeværelset.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du vil have glatte vægge med filt, så ville jeg ville gøre følgende:

Børste muren godt af, og fjerne det værste løse og porøse puds
Forvande med en ukrudt sprøjte med vand.
Lave et udkast, eks. af sand og cement i forhold 1:3. Fliselim kan også bruges. Det skal være noget tyndt sjask.
Nu kender jeg ikke dine færdigheder, men hvis du ikke har helt styr på at kaste det på, så kan det også smøres på med en pensel. Men det optimale er at kaste/svirpe det på - så får du optimal vedhæftning.
Når det er gjort, er væggen klar til at blive pudset.

Du kan også pudse/filtse direkte på stenene, men du risikerer at det ikke holder, hvis underlaget ikke er i orden. Du skriver "porøse" mursten - hvor porøst er det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også