Lugt af kloak fra gulvafløb, efter rensning

Hejsa

 

Er der mon nogen af jer kloge hoveder, som kan hjælpe med at kaste lidt lys over dette?

Vi har et hus fra ca. 1965. en gang imellem stopper afløbet til på badeværelset, så vandet render over i gulvafløbet.

Når dette sker, har vi haft hældt en portion flydende afløbsrens i, og det har også skabt hul igennem. Det store problem nu, er at der lugter fælt af afløb/kloak nu. det har der også gjort de andre gange, bare ikke helt så meget som nu. (vi har boet her 6 mdr. og har gjort det 2-3 gange)

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvorfor det begynder at lugte, når det renses.. kan I?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hejsa   Er der mon nogen af jer kloge hoveder... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der står en lille smule. Det så ud som om det ikke stod helt stille, altså som om der susede vind henover

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

det ligner helt klart en knækket vandlås, fat i forsikringen

Jeg har nu kontaktet forsikringen.. først mente de at det beløb sig til under 5.000 (som er selvrisikoen) men det mente jeg nu ikke, da det tilsyneladene befinder sig ca. 50-90 cm under gulvet..

Jeg afventer nu nyt fra forsikringen, som vil sende en mand ud og kigge.. Jeg håber ikke der går alt for lang tid..

Jeg har i midlertid fået en kloakmester til at stikke hovedet forbi. han mente det løb op i en hel del mere end de 5.000, uden dog at være meget mere specifik, han var bare flink at kigge, velvidende at jeg muligvis ikke selv kunne vælge håndværker, hvis forsikringen påtager sig udbedring..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
seneste opdatering er at der forsvinder vand fra vandlåsen. (den er pt. ved at blive trykprøvet af en vvs'er)
De er dog usikre på, om det er utæt inde i huset eller ude på den anden side siger de..
Men det er vel kun i vandlåsen, der står vand?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 21-10-2015 09:09:37

seneste opdatering er at der forsvinder vand fra vandlåsen. (den er pt. ved at blive trykprøvet af en vvs'er)
De er dog usikre på, om det er utæt inde i huset eller ude på den anden side siger de..
Men det er vel kun i vandlåsen, der står vand?

 Hej 

Jeg kan godt se dette er et meget gammelt indlæg, men jeg tror jeg har

hvad endte dette mon med og er der nogle gode råd?

Er nybegynder som husejer. 
Det endte med en komplet udskiftning af gulvkonstruktionen.
Vandlåsen var utæt, da den endelig blev gravet op.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Øv :( hvad løb det op i og var der noget at hente igennem forsikringen?

Er nybegynder som husejer. 
Iøvrigt har jeg oplevet at et rør fra sikkerheds ventil under vandvarmer kom til at lugte med måneders mellemrum. Den fører kun rent vand og udløber over vandlås i gulvafløb. Men der er så lidt gennemstrømning og måske lidt bagfald nede i gulvet at vandet kan rådne. Løsning blev at beboer hældte en kande kogende vand i røret en gang imellem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis