Akustikloft i gibs i køkken/alrum og måske stue?

Håber I kan hjælpe mig med råd i forhold til omfanget af akustikloft. 

Vi skal flytte i nyt hus (under opføring) og har i den forbindelse valgt, at få opført akustikloft i gibs. Vi har et hold bekendte, der er flyttet ind i et lignende hus, dog uden akustiklofter, hvilket de inderligt har fortrudt, derfor er vi ret sikre på, at det er det rigtige valg. 

Mit spørgsmål er dog om vi skal have opført gibs akustik i hele underetagen (Køkken/alrum og stue) eller om vi blot skal holde os til køkken/alrum? - Som jeg kan læse mig frem til er det oftest i køkken/alrum det bliver opført.

Bonus info: resten af loftet er også gibsloft i hele huset. Arealet med køkken/alrum og stue (som nærmest er et stort rum) er ca. 70 km2. lofthøjden er 2,5 meter.

Håber I kan hjælpe med råd.

 

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er bange for at i kommer til at fortryde, hvis i ikke laver det over hele huset. Vi har 2 sønner.

 Den ene har nybygget hus, (gulvklinker -  murstensvægge) og så troldtek over alt.

Den anden har ældre hus (trægulv - murstensvægge) og så træloft.

Der er meget stor forskel på lyd oplevelsen. Selv ved mange gæster er det behageligt hos ham med troldtekt. Og når hans 8 årige søn går amok på trommesæt i et værelse kan man stadig udholde at være der.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis