LED pære "springer", hvad går der galt?

Hej LDS,

Jeg har 5 x spots i udhæng hvor der har været alm. halogon spots i (til venstre på billede). Jeg købte så nogle  LED-spots (til højre på billede) som jeg ville have i for at spare strøm. Når de sættes i så kommer der lige et blink og så står de bare og "flimrer" meget svagt. Hvad går der galt?

Begge er 12 Volts AC så vidt jeg ved/kan se.

MVH. Allan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har det noget at gøre med der på transformerne står noget med 20 - 45 watt?

I så fald skal jeg vel have fat i en anden transformer, og hvilken?

LED'erne er kun 1 watt

Som AllanJoh skriver så har transformere en minimumsbelastning og det kan være problemet, at dine LEDs tilsammen ikke trækker denne minimumsbelastning. Det kan også være fordi transformeren er ustabil. Almindelige transformere leveret ikke præcis 12V men ofte mere, hvilket ikke er godt for LEDs levetid. Til LED anbefales specielle transformere kaldet LED drivere, der leverer en præcis og stabil spænding. Jeg tror dig ikke det er det sidste, da det normalt ikke får LED'en til at blinke og springe, men "blot" afkorter levetiden. Medmindre den er helt gal med spændingen i den nuværende transformer.

Men check for minimumsforbrug og prøv at måle spændingen på transformeren - skift evt. til LED driver, så tror jeg du er ovre problemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis