Det drypper over velux-vinduer

Dette her er godt nok ikke et gør-det-selv projekt, men jeg har godt nok brug for nogle input. For et par år fik jeg sat nye vinduer i huset, herunder tre velux-vinduer. Det var en tømrer, der udførte arbejdet. Efter stormen Egon begyndte det at dryppe fra et sted over to af velux-vinduerne. Det drypper ikke voldsomt, men jævnligt, altså både når der er nedbør, og når der ikke er. 

Jeg ringede til forsikringsselskabet, som sendte en tømrer. Han konstaterede, at skruerne i taget (eternit) enten ikke var skruet helt i eller manglede over de to vinduer. Desuden var der også skruer, der ikke sad til højere oppe på taget, og så var inddækningen ved vinduerne ikke monteret korrekt, og han sagde, at den ikke leder vandet ud på taget, men ind under det. Han sagde, at han egentlig ville have forventet fugtproblemer under vinduerne også, når det ser sådan ud. Han anbefalede at jeg kontaktede ham, der har lavet det og beder ham om at komme og lave arbejdet færdigt.

Efter besøget af forsikringens tømrer slog det mig, at jeg for noget tid siden, måneder eller et halvt år, syntes, at luften i mit hus virkede ret fugtig. Nå, men det tænkte jeg ikke nærmere over, og enten er det forsvundet igen, eller også har jeg vænnet mig til det. Meeeeeen..... sammenfaldet af de to ting kan da godt bekymre mig. Og da gulvarealet på øverste etage er mindre end i resten af huset, er der jo nok skunk - kan der gemme sig vand der? Og i murene under?

Nu kommer tømreren, der satte vinduer i, og kigger på det på fredag. Den umiddelbare måde at løse problemet på er vel at få skruet de skruer i og monteret det vindue ordentligt. Men hvad så med resten? Hvor kan der ligge vand, som jeg ikke kan se? Er det noget, der fordamper og tørrer op af sig selv, eller skal der brækkes noget ned for at tjekke det? (Umiddelbart tænker jeg, at sådan et initiativ nok ikke kommer fra tømreren) Hvad bør undersøges, hvem skal gøre det, og hvem skal betale? Hvad gør man hvornår og hvordan? 

mvh. tina

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du tage et billede af inddækningen?.

Du kan jo bede tømreren om at demontere nogle af pladerne under vinduet for at se om der har løbet vand ind.

Min egen holding til inddækninger på tage uden undertag, er at de skal være ovenpå taget. Altså synlig blyerstatning (wakaflex, etc).

www.sommerlundblik.dk

Tak for svaret. Jeg har taget lidt billeder. Jeg kunne ikke komme længere væk, uden at ligge og balancere på vinduet, og det syntes jeg nu alligevel var en dårlig ide  Håber at man kan se noget på dem alligevel. Tømreren fra forsikringsselskabet sagde, at der var et sted, hvor det var meget heldigt, at inddækningen gik ud over en tagplade nedenunder - men sådan synes jeg da umiddelbart, at det ser ud til at være alle steder? 

Nå, og så var der de manglende skruer over vinduerne

Og da jeg nu for allerførste gang fik kigget på de vinduer udefra tæt på, så jeg også dette her - de vinduer skal da vel ikke bue sådan på kanten?

mvh. tina

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis