Indbygnings ovn Voss IEL-9225-RF

Hej derude.

Har den senere tid haft problemer med vores ovn, da den ikke vil varme på varmluft funktion. Det startede efter at der var lavet pyrolyse på den og derefter har jeg søgt over alt på nettet for at finde ud af hvad det kunne være - og har med held fundet mange gode bud på hvad det kunne være. Men mit problem kunne desværre ikke løses med de mange gode bud og derfor laver jeg dette indlæg sådan at andre måske kan få hjælp.

I mit tilfælde var det PRINTPLADEN der var defekt og den kostede 850 Kr. + moms - og var nem at skifte.

Stikord:

1. Model Voss IEL 9225 RF

2. Virker ikke på varmluft (Over- og undervarme virker fint)

3. Konrtol af ringvarmelegme (Inde på ovnens bagvæg skal man fjerne plade, som der er         monteres med 4 skruer) TAG STRØMMEN HELT FRA OVNEN.

4. Kontrol af strøm tilførelse til ringvarmelegme. (Top- og bagplade afmonteres på ovnen. Mål om der kommer strøm til ringevarmelegmet fra printpladen - HVIS IKKE, så udskift printet.)

PAS NU PÅ AT I IKKE FÅR STØD!!!!

Håber det kan bruges - Jeg havde ihvertfald brug for denne information for ca. 14 dage siden :=)

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Clifford,

Tak for indlægget.

Kan du huske hvor du købte printpladen?

Mvh
Super tak for info.
Af hvad jeg kan forstå kan det både være printet / ringvarmelegemet / ovnregulator eller blæsermotor. Var det nemt nok at måle på printkortet?

Og fedt med svar på sådan et gammelt opslag :) 
Er det varmluft, der ikke virker ?
Ja, lige præcis. Og blæseren til varmluft kører heller ikke rundt.
Normal ovn virker fint 😊
Hmmm... måske skulle måle om det kommer strøm til ring varmelegemet. Hvis ikke, så skift printet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis