hjælp klinger til stiksav og bajonetsav

Hej med jer.


jeg skal bruge nogle klinger til en Bosch stiksav og en Bosch bajonetsav.

er der nogen råd angående hvilke klinger jeg skal købe og hvad jeg skal holde mig fra..


gerne hvor henne man kan købe dem billigst

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu afhænger det jo af hvad du vil save i...
Men Harald Nyborg har Bosch stiksavklinger til ok pris.
http://www.harald-nyborg.dk/search?q=bosch+STIKSAVSKLINGER

Deres bajonetsavklinger AEG og Viking er fin kvalitet.
http://www.harald-nyborg.dk/22290/bajonetsavklinger
Jeg har ikke indtryk af at der er den store forskel, men som ved alt andet skal klingen passe til den man vil save i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jeg har fået af vide i to forskellige stark butikker, at dewalt bajonet og stiksavs klinger bliver hurtigt varme og dermed slider mere og har nemmere ved at knække..

hvor imod at bosch bajonet og stiksavs klinger skulle ikke udvikle særlig meget varme.

jeg spurte i nr. 2 stark butik uden at fortælle hvad de sagde i den første stark butik. men de sagde præcis det samme.


er det rigtigt det de har sagt?

Som alt andet er der stor forskel på savklinger, hvor god kvaliteten er, også her kan det være en dårlig løsning, at købe billigt.

Stiksavklingerne fra Bosch, synes jeg er rigtig gode, jeg har prøvet billiger klinger, dem har jeg dårlig erfaring med, de saver ikke ortenligt, og dur ikke til at lave et pænt stykke arbejde.

Med hensyn til valg af klinger til bajonetsaven, har jeg somme tider købt nogle af de billigste jeg kunne finde. De er ganske udmærkede hvis man forventer der er søm og andet der hurtig vil hærge klingen, har også brugt de billige til at skære trærødder, med masser af jord på.
Jeg bruger aldrig min bajonetsav til andet end "tvivlsomme" opgaver som nævnt ovenover, her synes jeg de billige klinger er fine nok.

Som her hvor den nyanskaffede bajonetsav skulle prøves af.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis