Valg af gipsplade til loft mod tagrum.

Jeps, simpelt spørgsmål. Skal bruge 220kvm gipsplader, idet hele min stueetage skal have 2 lag gips ifb. med renovering. 

Men kan se at man kan købe en GDS plade til ca. 40kr pr stk, hvorimod for en mk godkendt plade koster ca. 60 kr. 

Skal man have de dyre plader? For de koster jo 50% mere. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er næsten 100% sikker på at en MK godkendt plade er det man også kalder en vådrumsgipsplade.
GDS-gips plader er det du kan bruge til alle lofter og vægge (Dog ikke på vægge i vådrum)...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Forkert Wezio!

En MK-godkendelse er en frivillig dansk ordning for materialer og konstruktioner. Selvom dit produkt er CE-mærket, kan det MK-mærkes for at dokumentere, at det lever op til den danske lovgivning.

Hvis du som producent ønsker at markedsføre dit byggeprodukt i Danmark, kan det være en fordel at vælge en MK-godkendelse, også selvom dit produkt er CE-mærket. MK-godkendelsen er din og forhandlerens sikkerhed for, at dit byggeprodukt lovligt må anvendes i Danmark.

Godkendelsesordningen for materialer og konstruktioner til byggeri (MK) omfatter primært de materialer og konstruktioner, som ikke kan bedømmes alene på grundlag af bygningsreglementet og de tilhørende normer eller standarder.


Det kan fx være, at du har et innovativt byggeprodukt, som der ikke findes en standard for, hvilket gør det svært at vurdere, om produktet opfylder funktionskravene i bygningsreglementet. MK-godkendelsen dokumenterer dermed, at produktet er egnet til den oplyste anvendelse. Den dokumenterer også, at produktet må anvendes i overensstemmelse med det danske bygningsreglement og de tilhørende vejledninger, normer og standarder samt de forskrifter eller anvisninger, der er udarbejdet i tilknytning til bygningsreglementerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis