Hvilken varmeløsning og isolering?

Hej LDS-ere.

Så er tiden til hjælp atter kommet. 

Vi har et køkken-alrum på 40 m2. Planen er at alt skal ud og noget nyt ind. Gulvet er nu et vandskadet 22 mm træ gulv, som skal i skraldespanden. Derunder er der 50 mm isolering imellem opklodsede strøer, og ca. 40 cm krybeklæder med ventilation. Rummet er opvarmet med 3 radiatorer, fjernvarme.

Jeg er meget i tvivl om hvad der skal ske, der er mange muligheder, men hvad er klogest og økonomisk. Der kommer et nyt vinduesparti, så den ene radiator skal væk.

Men hvad nu.

Gulvvarme i beton er udelukket.

Gulvvarme på varmefordelingsplader?

Nye radiatorer med højere effekt?

Konvektorgrav foran vinduesparti, + ny radiator?.

Eller noget helt andet?

Og hvad med isolering, hvor meget må jeg ligge, er det ikke "kun" 100mm når det er mellem strøer med krybekælder - har kigget lidt i "den lille lune".

 

Tak for inputs, de er meget velkomne

Mvh Klaus 


Huset købt - renovering påbegyndt.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må gerne have mere. Der skal bare fortsat være god ventilation i den resterende del af krybekælder. Det nederste lag af isolering kan være hårde bats, så "blæsten" i krybekælder ikke trænger op i isolering. Derover f.eks. flexibats, dampspærre og gulvbrædder eller gulvplader.

http://www.rockwool.dk/produkter/u/...ybekaelder


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bare for at være nysgerrig du udelukker gulvvarme ii beton, men gerne gulvvarme på varmefordelingplader ?, personlige ville jeg selv udelukke konvektorgrav, tænker da at der er en grund til at man stort set ikke ser dem mere... Desuden er de jo ret besværlige at rengøre, tænker her specielt på støv Sam nedfaldne krummer o.l. Som der jo forekommer i et køkken,.
Korrekt, jeg ønsker ikke en betonløsning, i det der er for mange ubekendte aspekter i dette til jeg selv vil kunne stå for størstedelen af projektet. Fordelingspladerne kommer i spil, da jeg kan benytte min eksisterende strø-opbygning. Konvektorløsningen er jeg heller ikke fan af, da jeg synes den måske er lidt "90'er"...

Huset købt - renovering påbegyndt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis