toilet hvad er der galt

Hej

 

Har et toilet der løber.

Er ikke noget problem at skifte pakninger det kan jeg godt finde ud af.

Problemet er at der også løber vand ud ved foden af toiletet.

Er der nogen som har en ide hvad der kan  være galt,

Toiletet er et  ifo cera


frankogcharlotte
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det må være de pakning der sidder på den slange der går fra vandhanen og op til toiletet på bagsiden, det kan ogå være at omløberen der sidde på slangen blot skal spændes

Hej

Regner med du mener at vandet løber nede i kummen. Hvis du lukker for vandet så wcèt ikke får mere vand og der så
stadigvæk løber vand i kummen er det nok den pakning der sidder indvendig for neden der er i stykker http://www.vvs-eksperten.dk/badevaerelse/toiletter/reservedele1/if1/if-cera/if-lille-ventilring
Men hvis vandet stopper med at løbe når du har lukket er det i toppen det er galt som regel den her der skal skiftes eller
rengøres http://www.vvs-eksperten.dk/badevaerelse/toiletter/reservedele1/if1/if-cera/ifo-hanetold
Prøv evt at google hvordan det skilles ad hvis det driller.

Hilsen Jan

Tror måske jeg har udtrykt mig forkert.

Situationen er den at der både kommer vand ud ved foden (ud på gulvet) OG samtidig virker det som om cisternen konstant lukker vand ind.


frankogcharlotte
Du må ned på gulvet og kigge efter hvor det er utæt henne. Umiddelbart vil jeg gætte på at det er vandtilførslen der er utæt.

Hvis den hele tiden lukker and ind, kan det være pakningen mellem toilet kumme og cisterne der er utæt, det kan også være flyderen der står for højt, så overskyende vand løber ud gennem overløbs røret. Men det der kommer på gulvet kan altså godt skyldes både overløbet eller slangen ikke sidder ordentligt fast.

Annonce
holder med Håndværker kan næsten ikke være :-)
Hej igen!!

Har konstateret at der kommer vand ud nede ved foden. (Har tørret det og kan se der lige så stille siver vand ud ved venstre side af foden.)

Men hvorfor det løber ved jeg ikke.

Har checket vandtilførselsslangen den er hel tør.

frankogcharlotte
Du kan prøve med noget frugtfarve, for og se om der skulle være en støbefejl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis