Installationskabel fra Harald Nyborg

Hejsa,

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe. Ringede til Harald Nyborg, men de aner åbenbart intet om det de selv sælger....

Jeg er på udkig efter 5-leder installationskabel af den "lette" type. Altså ligesom NKT PVIKXJ, hvor udvendig diameter er ca. 10mm.

Men det koster ret dyrt (1700 for 100 meter). Er der nogen som kan svare på om Harald Nyborgs:

http://www.harald-nyborg.dk/p8123/i...50m-m-j-ha

Er tilsvarende? Altså af den tyndere slags som må indmures?

 

På forhånd tak.

Hejsa, Håber der er nogen herinde der kan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Xzebetz på 02-02-2015 14:30
Tak for svarene alle sammen. Fandt det billige produkt på en anden side. Hvor man rent faktisk kunne læse alle specifikationerne.

Jeg købte Waskönig & Walter. Det kan godt være det er det samme som i Harald Nyborg. Men deres hjemmeside er under al kritik. Ingen specifikationer overhovedet. Tror endda at de har afbilledet det kabel som må nedgraves.

Anyways, jeg fandt hvad jeg søgte. Så må jeg se om det er svært at arbejde med.

Et fornuftigt valg. Waskönig og Walters halogenfrie kabel er også godkendt til nedgravning og indstøbning - dog ikke i vibreret beton. Og så er det et 90gr. kabel. 

Undersøgte det for noget tid siden - og dengang var det W&W som Onkel Harald solgte - det kan selvfølgeligt have ændret sig - og de kan også sagtens have flere kabelleverandører.

Dataene er jo ( som du skriver ) så mangelfulde at stort set alle kabelfabrikanter kan levere sådan et kabel, der lever op til det der står på Haralds side.

Det med at det er vanskeligere at hive kappen af tror jeg hænger sammen med at det er uden talkum, mener det er et krav til halogenfri kabler, at der ikke må være talkum i.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis