Mærkelig termostat

Hej 

Min kæreste og jeg købte en lejlighed for nogle måneder siden.

Siden da, har vi haft svært ved at holde en stabil temperatur, fordi termostaterne har lidt deres eget liv.

Så jeg vil gerne skifte dem ud. Jeg købte nogle Danfoss Living eco og nogle adapter set.

Men der er ikke noget der passer?

Jeg er lidt kommet frem til, at det må være noget andet en Danfoss. Men hvad, står der ikke noget om.

Så derfor har jeg brug for jeres hjælp. 

Er der nogen der kender denne type af termostat? Og kan man sætte de nye termostater på og hvordan?

Den er ca 28mm i diameter over gevindet. 

På forhånd tak

Mads 

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ligner noget svensk MMA ventil.
Nej, det tager ikke lang tid og skifte en ventil, hvis tingene passer sammen. Det gør de ikke i dette tilfælde.

Men danfoss laver en adapter til dem. Punkt 3. http://www.living.danfoss.dk/#/tekniske-sporgsmal
Yes lige dem. MMA :-)

Mange tak. Jeg finder lige ud af hvad jeg gør, med hensyn til at få en vvs'er ud.
det er korrekt at der findes en adapter til living eco så de passer på gamle ventiler.... men som de selv skriver er det abefalelses værdigt at skifte ventilen ud for at få den fulde udbytte ud af termostaten... måske et dårligt eksempel, men man skifter jo heller ikke olie på bilen og beholder den gamle oliefilter, tingene hænger sammen, så hvorfor gå halvt ind når med har en intention at at man ville gå all in med nye moderne termostater, tjah ellers kunne man jo spare en del ved at købe nogle billige manuelle istedet for en moderne elektronisk.
Annonce
Går så ud fra du altid køber originalt filter og olie Men man kan jo så blive ved
Nej men når nu producenten anbefaler en udskiftning af begge dele for at få optimalt udbytte, hvorfor så lade være ?
Og når man nu har en kærkommen chance for at få skifte sine måske 30 årlige ventiler hvorfor så ikke gribe den... Og bliver det ikke gjort nu jah så ved vi jo allesammen at så bliver det ikke gjort d næste 20 måske og så er de hurtigt 50 60 år gammel inden skal skiftes og effektivitet af dem tjahhhh, jeg kan bare konstatere at jeg ville skifte dem og det har jeg forøvrigt selv gjort da jeg skiftede til Living Eco for 3 år siden men det er jo nok et spørgsmål om holdninger og min er hvorfor gøre noget halvt når det nu kan gøres helt...... Så det fungere perfekt !!!
Selvfølgelig anbefaler producenten sine egne vare. Havde nok selv skiftet ventilerne, men mest fordi jeg selv kan. Og så
gammel ser den heller ikke ud. Og her kan du ikke "bare" skifte ventilen, der skal ny bøjning el. uk ventil og forlængelse/afkortning
af rør.

Måske kan denne bruges: 014G0255 ...?

/monza

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis