VP Globe Ø40

Jeg har lige bestildt en VP Globe Ø40

Det er med E27 sokkel

Hvilke pærer er god til denne lampe ??? Skal den være dæmpbar ??

http://www.lysmesteren.dk/verpan/vp-globe-oe-40/p/11524/

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes der i beskrivelsen står E14 fatning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 28-01-2015 23:42
Jeg synes der i beskrivelsen står E14 fatning.

Ja, du skal vist af med 2,5 tusser mere hvis du vil have en med E27 fatning. 

Mene for den skulle kunne belyse både den øverste og nederste reflektor nil jeg skyde på du skal investere i en alm. glødelampe af kronetypen eller en af de gyselige halogen ditto.

Det mest sikre ville da være og spørge sælger.  

Det virker faktisk som om sælgerer er amatører, når de ikke af egen fri vilje oplyser hvilken pære et så dyrt monstrum skal udstyres med. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Urup på 29-01-2015 00:16
Ja det er rigtig

Men mere hvilke type pærer der er god til denne lampe...??? gerne lav energi

 

Verner Panton, PH og andre lamper der er lavet tilbage i tiden er designet til glødepærer og derfor er det svært at sætte andre lyskilder i.

Jeg plejer at sige: Jeg har lige købt en Farrai og nu er spørgsmålet.. skal  jeg vælge tagbegagebærer eller jydekrog ? Eller købe et Æg af Arne Jacobsen, og så montere drejesokkel med motor, fordi det passer bedre 

Hvis du endelig skal have noget besparende i din designer lampe må det da være en led pære(dvs min. 90 ra & ca 3000 kelvin) , som giver det samme lys og ikke mindst udseende som en glødepære, og skal den absolut dæmpes (hvilket efter min mening ikke er nødvendigt, da lampens design netop ikke er beregnet til dette) skal du købe en dæmper der kan klare led.

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Enig med Nitter - tingene skal passe sammen

Hvis det skal være LED ville jeg vælge noget i den her stil :

https://www.greenline.dk/k/led-paer...-led-paere

Og husk - mindst Ra 90 - specielt vfigtigt i køkken, spisestue og bad, hvor farvegengivelsen er vigtig.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

om den skal være dæmpbar eller ej tjah du bestemmer vel selv om du vil montere en dæmper på... så hvis du ikke gør det så er det jo ikke nødvendigt at den skal være dæmpbar.. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis