isolere gulv med krybbekælder.

Hejsa alle GDS'er

 

lad mig først sige af indtil videre er dette blot en tanke i mit hoved. og ikke noget jeg skal lave imorgen men forhåbentlig snart.

har PT krybbekælder uden så meget som 1 gram isolering så der kan til tider være lidt fodkoldt, jeg har derfor tænkt over følgende opbygning.

Har ca. 83cm imellem hver "bjælke" som det nuværende gamle bræddetræ gulv ligger på. 

jeg påtænker og hive dete op, montere tryk imprægneret spærtræ imellem således af jeg kommer ned på max 60CM i mellem hver bjælke, under disse monterer klemmelister i tryktræ smide isolerings bats i. Dampspærer ovenpå 22mm gulvspånplader og til sidst et ganske almindeligt klikgulv. 

der er plads til 145mm lige pt, men kan jo forskalles ned, så der er mere plads :-)

er selvfølgelig opmærksom på af jeg ikke kommer til og lukke af for ventilationsriste i soklen osv.

er overstående helt galt, hvis man ikke vil ud i og få støbte gulve osv. ?

skal det være "hårde" bats eller flexibats ?`

eller har jeg bare en helt tåbelig tanke, som overhovedet ikke hænger sammen

kom gerne med input

ps. tænker lige pt, ikke så meget på isolerings energikrav osv 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor vil du dog brække gulvet op hvis det er godt nok. Du kan vel komme ind i krybe kælderen ad en anden vej, og så isolere nede fra med rockwoll. Så kan du lægge 300 mm. i  holdt oppe med nogle lister på bræder du kan sømme på bjælkerne nede fra. Vil du have dampspærre i skal den ligge op mod undersiden af gulvet.

Vil du aligevel brække gulvet op, så skal dampspærren altså ligge under gulvspånpladen og du skal have en trindæmper imellem spånpladen og klikgulvet, ellers vil det støje når du jogger rundt.

rockwool har på deres hjemmeside en fin illustration af opbygning af gulv med krybekælder og isolering...
http://www.rockwool.dk/produkter/u/9698/terraen--og-krybekaelderdaek/isolering-og-efterisolering-af-krybekaelder

men for himlens navn LAD DOG VÆRE MED AT BRUGE TRYKKET TRÆ... det er jo giftigt og dermed ikke egent til at bruge inde i bolig..... og den krybekælder får jo ikke fugt så hvorfor overhovedet bruge trykket træ ganske alm. fyrtræ er helt ok

trykket træ er jo beregnet til UDENDØRS brug OG KUN UDENDØRS

Ja man kunne vel egentlig sige at trykimpreneret træ er for de dovne ! For får træet den rigtige behandling kan det holde i 100 år, bare se på de gamle Svenske huse.


Hejsa.

beklager den sene tilbagemelding, men har være kastet i gulvet af en 4 dages migræne :-(

dampspærre lige under gulvspånpladerne var også min mening, blot min formulering der nok ikke var så god.

jeg har ikke mulighed for af komme ned i min krybekælder og kravle rundt, så derfor gulvet skal op. trindæmpning god ide havde jeg ikke lige tænkt over :-)

vedr, trykimprægneret træ, kan jeg godt følge jer. men hvis jeg nu brugte ubehandlet træ, skal de så ikke have en eller anden form for behandling, da der jo stadig er koldt og Fugtigt sådan et sted ?

hvad med isoleringsbats skal de være de hårde ala terrænbats typer, eller bare almindelige flexibats man kan købe på et hvert gadehjørne ?
En kombination af flexi bats og hårde bats. Og der skal være udluftning så det ikke er fugtigt dernede. Koldt nederst ja men det skader ikke træet. Du bør læse på det link mfrost henviser til, der er sikkert svar på alle dine spørgsmål.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
NEJ Ingen behandling af træ da ventilationen i din sokkel sikre at træet tører ud og ikke står fugtige og rådner.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis