varme, el og vandforbrug i hus

Hej jeg bor i et hus der er 8 år gammelt med min kæreste. huset er 100kvm og ligger nær aalborg i nordjylland

 vi bruger tilsyneladende ku 5 mvh time varme lyder det rigtigt i jeres ører, vi har gulvvarme og generelt ca 19- 20 grader i vores rum før sensorer til gulvvarmeskal aktiveres. derudover bruger vi 3505 kwh el og 77 m3 vand om året. vi er som skrevt kun to voksne og så lige to små hunde og to katte. lyder dette forbrug helt vandvittig i jeres ører eller er det ret normalt

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

http://www.bolius.dk/saa-meget-el-vand-og-varme-bruger-en-gennemsnitsfamilie-279/

El er vand er ca. gennemsnit. Jeg forstår ikke helt hvor meget varme du bruger.

I den Bolius artikel som der henvises til, står at et gennemsnitlig enfam. hus fra 70`r ne bruger ca. 18 MWh. Men det må så være med 4 i familien. Så jeres 5 MWh må siges at være et lavt forbrug på grund af nyere hus, kun 2 i familien.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har 160kvm fra 1983 som er isolereret efter dagens forskrifter, og bruger 15,1 MW om året Vi er to, og bruger 3200kWh strøm og bruger ca 84M3 vand om året (vi er fans af lange varme bade) 


Mvh

Morten

Vi (2 voksne og 3 børn) i hus på 179 m2 bruger:

16.500 kWh varme (termostater ~ 22 grader, på badeværelse måles på gulv. temp. ~ 24,5 grader).
4.800 kWh i strøm.

Jeg har ikke tallene på hvad vi bruger af vand, men en del
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis