Problemer med opvaskemaskine og kloak

Hej

Er det normalt at håndvasken bliver fyldt af vand når opvaskemaskinen kører? 

Hvis ikke hvader der så galt? Kloak er blevet spulet og slamsuget + tjekket med kamera, så det er ikke stoppet til.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke normalt at køkkenvasken fyldes.

Det kan godt være at kloak udenfor er spulet, men indenfor kan det også være galt. Det er helt sikkert fordi opvasker kommer med vand hurtigere end det kan trække væk. Prøv at skille vandlås ad og få den renset. Studs til opvasker skal helst have et skråt indløb så vandet starter med at skylle nedad.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Tak for svar

Det er spulet indefra (lige netop ved afløb under køkkenvasken).
Vi flyttede ind i vores hus i foråret. I november begyndte vi at få problemer med opvaskemaskinen der fyldte vand i vasken. Efterhånden blev den stoppet til, og vi tømte vandlåsten, men det virkede ikke, og så fik vi slamsuget det. Så gik der 1 uge, og det var helt stoppet igen.
Så fik vi gravet op til brønd, den var ulovlig lavet, så det fik rettet op på af en kloakmester. Så blev det hele slamsuget og spulet i dag. Bagefter tjekkede de med kamera at alle kloakledninger var som de skulle og rene.

Alt virkede som det skulle. vask og opvaskemaskine. MEN så satte vi opvaskemaskinen i gang igen her til aften, og så begyndte den at fylde vasken igen. Så stoppede vi maskinen og vi har tjekket vandlåsen og rørene under vasken. Det er ikke bare det!

Vi aner simpelthen ikke hvor problemet er, og vi har haft hele tre forskellige kloakmestre til at se på det.. Er det måske en vvs vi skal have forbi istedet?
Hvor render vandet fra afløbet hen? Og hvor render det videre hen derfra? Har tidligere haft lidt ALA samme problem.... Det viste sig at skyldes en fedt fælde som var længere oppe af mit daværende system!

Hej, og tak for svar 

Det løber hen i en samlebrønd og så derfra til off. kloaksystem.

Vi har fået tjekket med kamera to gange af to forskellige. Der er også nok hældning på, og det er bare som om det er et mysterium at det ikke virker. Det er fustrerende at der ikke er noget at gøre, for hvad skal man gøre når dem med forstand på det ikke kan finde noget galt?

Jeg har ikke hørt om en fedt fælde.. Hvad er det (google var ikke min ven)?

Skrevet af Husejerhelvede på 28-01-2015 20:43
Hej
Tak for svar

Det er spulet indefra (lige netop ved afløb under køkkenvasken).
Vi flyttede ind i vores hus i foråret. I november begyndte vi at få problemer med opvaskemaskinen der fyldte vand i vasken. Efterhånden blev den stoppet til, og vi tømte vandlåsten, men det virkede ikke, og så fik vi slamsuget det. Så gik der 1 uge, og det var helt stoppet igen.
Så fik vi gravet op til brønd, den var ulovlig lavet, så det fik rettet op på af en kloakmester. Så blev det hele slamsuget og spulet i dag. Bagefter tjekkede de med kamera at alle kloakledninger var som de skulle og rene.

Alt virkede som det skulle. vask og opvaskemaskine. MEN så satte vi opvaskemaskinen i gang igen her til aften, og så begyndte den at fylde vasken igen. Så stoppede vi maskinen og vi har tjekket vandlåsen og rørene under vasken. Det er ikke bare det!

Vi aner simpelthen ikke hvor problemet er, og vi har haft hele tre forskellige kloakmestre til at se på det.. Er det måske en vvs vi skal have forbi istedet?

Du skriver at I har fået spulet kloaken indefra. Det lyder ikke helt sandsynligt, for det må have udløst et større svineri, da slamsugeren startede sin højtryksspuler inde i køkkenet? Der må bestemt være et stykke rør mellem køkkenvasken og den udvendige kloak, der ikke er blevet spulet. Måske en VVSer, som har forstand på den indvendige kloak.

 


fase
Annonce
Hejsa..
Tror jeg ville prøve med en vandstøvsuger efter din vandlås.. fejlen e IKKE din vandlås.. så prøv efter den, og med afløb til opvask demonteret.. lad vandstøvsuger kører i et stykke tid.. hold en klud omkring så der kommer så lidt falsk luft ind som muligt.
Mvh Jan
Hejsa... skal lige rette mig selv... hvis din opvasker afløb sidder mellem vask og vandlås, kan det selvf godt være din vandlås..
tag lige et foto, det gør det hele meget lettere.
Mvh Jan

Tak for svar

S. fabrin: Altså ham der var ude og gøre det brugte to rør og han sagde han både spulede og sugede på samme tid... Så ved jeg ikke om det er muligt eller ej, men det var hvad vi fik at vide?

Helja: Jeg tror ikke opvasker sidder før vandlås. Faktisk kan jeg ikke få øje på opvaskerens afløb... Jeg aner virkelig ikke hvad der er hvad... 

 

I dag virkede vasken forresten så igen helt fint... men efter ca. 7 liter så gik den ikke længere 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis