Male træloft i sommerhus.

Hej.

Jeg har købt et sommerhus og træloftet skal males. Jeg har kigget på nogle andre sommerhuse og jeg synes at det ser rigtig godt ud når et træloft er lidt blankt, altså ikke som almindelige lofter der males omkring glans 5. Hvordan skal jeg gribe det an? Jeg forestiller mig at loftet skal have noget spærrende, så knasterne ikke trænger igennem? Hvilken maling skal jeg vælge til den endelige omgang? 

Tak for hjælpen

Nis

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan se loftet som du ville se på paneler og døre.

Hvis det er profilbrædder, skal du dog først hælde knastelak(efter det er rengjort) på alle knaster (også selvom loftet er gammelt). Så skal det grundes og derefter kan du give det maling i den glans du ønsker det. 

Dog har profilbrædder det med at "bevæge" sig alt efter luftfugtighed og temperatur, så du kan risikere at efter du har malet så trækker træet sig sammen og efterlader små "striber" som så ikke er malede 

Spørg i din farvehandel, så du får en grunder og en topmaling der "spiller sammen" 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af pro-tools.dk på 28-01-2015 22:41
Er sikker på at vi har en i forretningen som kan hjælpe dig. kontakt nummer finder du på pro-tools.dk

 

har du læst ordensreglerne i dette forum?? du må ikke reklamere på den måde. det er andet indlæg du gør det

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Beklager det vidste jeg ikke, ville bare hjælpe

http://pro-tools.dk Markedets bedste håndværktøj
kan jeg bruge sådan en DYRUP ISO PRO SPÆRR. VÆG- OG LOFT MALING? Jeg har engang med stor succes brugt den i en rygerlejlighed med nikotin på loftet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også