bygge en høj

Hej

Vi har noget jord til vores nedlagte gård. Må man godt bygge en høj på sin grund uden videre, eller skal man søge om tilladelse til det? Jeg mener ikke bare en lille bakke, men en stor høj

Mvh Jan

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvor meget du vil gøre ud af det. Det kan hurtigt blive en bekostelig affære.
Ligeså snart man fjerner mere end 1 m3 (mener jer), skal der laves jordprøver, for at kortlægge muligheden for at sprede jordforurening. Noget andet er så hvad der sker ude i den virkelige verden.
Jeg har ad flere gange flyttet over 20 m3. Der kan selvfølge også være forskel på hvor langt man flytter jorden.

Jeg ved at det ikke er lovligt bare at lave en sø, der var en midtjyde, der i 80' erne lavede en udgravning, som desværre blev fyldt med vand. Den er han blevet pålagt at opfylde igen inden for de sidste 10 år.

Alternativt kan du ringe til teknisk forvaltning, endelig undlad at nævne din adresse.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det er slet ikke nødvendigt at fortælle hvor man bor, når man ringer til slige steder, det kan de se ved deres Tlf.

Men det er jo ikke bare en høj du vil lave men en jordkælder og kælkebakke til ungerne, det var i hvertfald sådan at en af mine bekendte gjorde det oppe omkring Viborg. Han har godt nok ikke fået gravet ud til jordkælderen endnu med børnene har en dejlig kælke bakke.

Skrevet af Håndværkeren på 28-01-2015 12:21

Det er slet ikke nødvendigt at fortælle hvor man bor, når man ringer til slige steder, det kan de se ved deres Tlf.

Nu er kommunen jo ikke NSA, og man kan jo skjule sit nummer på sin telefon

Mvh

Morten

Har firmatlf så kan ikke spores til adressen . Ellers kunne man jo også ringe et helt andet sted fra eller låne en tlf.

men anyway,- jeg tænkte nok at der sikkert er regler omkring det. Der er nemlig en ret stor kunstig høj oppe af en markvej oppe ved byen vi er nabo til. kunne være fedt at have sådan en. Både til udsigt, kælkning m.m.

Jeg må høre teknisk forvaltning

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis