Gipsloft opsætning

Hej Folkens,

Jeg skal til at sætte gipsloft op.

Der skal filt på både vægge og loft. Vil i sætte gipsen i loftet helt ind til væggen, eller vil i lave et par mm mellemrum imellem væg og loft og lave en elastisk fuge imellem?

På forhånd tusind tak!

Vh

Emil
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Emil

Dine yderste lægter (stål eller træ) skal monteres på væggene. En fuge er ikke elastisk til evig tid og vil sprække. Ydermere er der jo også noget som skal bære gipspladerne i kanterne...

Mvh
Lars

Gode hilsner
Lars

Jeg har sat gipsloft op i et par rum, hvor den oprindelige pudsede loft var meget beskadiget. I overgangen imellem pudset mur og loft er der lavet en pudset runding. Der er stukliste hvor gips loft slutter imod bue og hvor væggen slutter imod bue.

Jeg har ikke indtryk af det er nødvendigt med fleksibel fuge, det er spartlet sammen. Mine stuklister kunne ikke købes i den profil jeg ønskede, så jeg måtte lave dem selv. Der gik så 1 - 11/2 år inden de kom op i den første stue.

Og der var ikke antydning af revner i samlingen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg vil mene at en almindelig akrylfuge i overgang mellem væg og loft, vil være rigeligt.

Det samme ville jeg lave i hjørner (altså lodrette samlinger mellem væg og væg). 

Jeg har sidste sommer lavet vores 1sal og her har jeg valgt at lade skåvæggen gå direkte ud i loftet... jeg satte spartlede/armeringstapede/spartlede, og satte filten forskudt op, så man ikke klan se en overgang fra den ene plade til den anden... og fruen er tilfreds

De andre steder har jeg sat (snyde)stuk op, fordi jeg var doven  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Lav plads til en fuge, og brug en MS BYGGEFUGE

Den har bedre egenskaber end acryl, og kan også overmales.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også