Lampeudtag med ødelagte skruer

Hejsa. Jeg står med et meget irriterende problem.

Jeg skal sætte lampe op i min nye lejlighed, men den tideligere lejer har åbenbart haft problemer med at få afmunteret sin. Samtlige skruer, som skal holder på ledningerne, har ødelagte kærve 

Hvordan pokker skal jeg få dem løsnet? Vi taler jo om bitte små skruer, så en nedstryer er ikke nogen løsning. Jeg prøvede nogle af de der bit's man kan købe i Silvan, hvor man først borer et hul i den ødelagte kærv og trækker den ud, men de er alt for store til denne type skruer.

Nogen der har et godt forslag?

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, desværre render man somme tider ind disse ødelagte skruer!

Jeg plejer at tage en lille elektronik skævbider/bidetang, hvorefter at "klemme" om skruen og samtidig dreje.

Husk nu at slukke for strømmen inden du går igang!


Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein

Find en lidt for stor torx-bit, og bank den ned kærven. Burde være nok til at du kan skrue dem ud. Alternativ, så pil hele indsatsen ud af væggen og afmonterer ledningerne på bagsiden, så kan du pille messing-dimserne ud. Herefter kan du komme til at skrue skruerne ud med en tang, hvis du da ikke kan gøre det uden at pille det ud, som el-manden foreslår.

Hmmm en 100 lap er vel stadig en sum man kan irretere sig over pga af nogle ødelagte kærve jeg ville og prøve metoden med en skævbider eller en ligekærvet skruetrækker der presset hårdt ned i kærven når/hvis du får den ud så skift krue eller lav en rille så du kan bruge en lige kærvet når denne skal i
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis