Tærezink i Marstal F model 5hk

Hej alle sammen.
I forbindelse med renovation af min træjolle, ville jeg også gerne lave et eftersyn på min Marstal motor model F.

Da den er vandkølet (altså saltvandskølet) er der så ikke tærezink som skal skiftes i motorens kølesystem?
Og hvis dette er tilfældet, hvor sidder tærezinken så henne?

Jeg har søgt på Google og lds men har ikke kunne finde noget om dette emne. Men håber at i kan hjælpe..

Mvh.
Jakob

På forhånd tak / Best regards

Jakob Hvidt
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jacob.

Selvfølgelig vil jeg hjælpe dig, du tager din Tlf. og indtaster nummeret 62531219 det er den direkte linie til Finn Ligård der ejer Marstal Motorfabrik, og han vil helt sikkert gerne hjælpe dig. Der er åbent fra Kl. 07,00 til 16,00

Hej Jakob.

Jeg har lige løbet mine manualer igennem for Marstal F modellen, og er ikke umiddelbart faldet over noget tærrezink.
I morgen checker jeg lige min egen Marstal og ser om jeg kan se noget ( jeg har aldrig haft den monteret i min jolle, men til SOMMER....)

Kan du hjælpe mig med nogle dimensioner og billeder af håndsvinget? Jeg mangler nemlig et håndsving til min Marstal motor.
Startsvinger er ført op på min, en iflg listerne over dele, er det samme sving der anvendes både ved hævet start og hvor man trækker direkte på hovedakslen.
Hvis du har dyna start på din motor er der også nogle detaljer jeg godt kunne tænke mig billeder af...

Skriv gerne en besked til mig så kan vi udveksle diverse oplysninger osv om Marstal motorerne.

PS Finn Ligård har i øvrigt disse numre: Telf. 6253121 eller 40161219.
iflg: http://motorsamlingen.dk/motorfabrikker-3/motorfabrikken-marstal-aero/

MVH Njord

MVH Njord
I øvrigt er der her et link til en god oversigt på Marstal motorer:
http://motorsamlingen.dk/historie/brochurer-arkiv/motorfabrikken-marstal-aero-oversigt/

MVH Njord

MVH Njord
Hej Njord
Tak for hjælpen. Jeg har både dynastarter og selvfølgelig håndsving. Jeg skal først op til min jolle i weekenden, men så kan jeg sagtens give dig billeder og dimensioner på håndsvinget. Angående dynastarteren kan du bare lige skriv en besked, af hvad du gerne vil have jeg sender dig. Men endnu engang tak for hjælpen.

På forhånd tak / Best regards

Jakob Hvidt
Hej Jørgen
Tak for hjælpen, jeg ser lige hvad Njord kan hjælpe med, men ellers kontakter Finn ..

Mvh Jakob

På forhånd tak / Best regards

Jakob Hvidt
Annonce
Hej

Anoden sidder lige ved indløbet i toppen, så afhængig af hvordan slangen er ført op skal du have den af. Den er ikke særlig stor for en saltvandskølet motor men de holder altid en sæson. Husk at købe 2 så du har, de koster ikke alverden.

Når du skal have den nye i så sørg for at sædet for enden af gevindet er helt rent, den nye anode kan godt være støbt lidt anderledes end den gamle og det er meget kontakt område at gå glip af.

God sejlsæson, jeg tager på sundet i morgen :-)

PS: Hvis der er en LDS'er der mangler en dynastarter har jeg en fungerende og en til reservedele liggende

"Jeg vil forsøge at svare på alt - hvis du har kigget i manualen"



"Holdt op med at virke er ikke det samme som gået i stykker. Start med en ren klud, så oliekanden"
En lille opdatering:
Jeg kontaktede Fiin fra Marstal, da jeg umiddelbart ikke kunne finde tærezinken. Finn fortælte at lige på min type motor er der ikke tærezink, men derudover skulle jeg tage temperaturfølsomme 'termoventil', som sidder på topstykket af og teste om den åbnede op, ved 60 grader. Hvilket den heldigvis gjorde.. Men tak for responsen og hjælpen alle sammen..

Njord, jeg har forsøgt og sende mails til dig via. Din private mail adresse, men har ikke hørt fra dig, så ved ikke om du har modtaget mine mails. Men lad mig høre fra dig..

Mvh Jakob

På forhånd tak / Best regards

Jakob Hvidt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis