Krav til fast underlag - parketgulv

Jeg er igang med det store husprojekt og har blandtandet brækket gulvet op, isoleret og gulvvarme (i betonen).

Desværre er betonen ikke blevet helt plan. De største forskelle er op mod 4 cm. på 5-6m. Fik tilbud idag på selvnivelerende flydespartel: 50.000kr... av. for den.

Jeg overvejer nu om jeg istedet for den oprindelige tanke om plankegulve skulle vælge parketgulv - Min tanke er at det alt andet lige må kunne tollere større niveau forskelle end 3m. gulvplanker. Men er der nogen der ved noget om dett??

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I det hus jeg flyttede ind i var der samme fald som du nævner og det har jeg rettet op med et nyt slidlag. Det var for tydeligt at mærke at man gik nedad og opad.

Jeg ved godt det ikke var svar på dit spørgsmål, ville bare lige sige det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Er der et jævnt fald på 4 cm i den Samme retning eller er dit gulv i "bølger" hvis det er bølget vil du heller ikke kunne lægg et parket gulv uden at det kommer til at ligne noget (undskyld udtrykket) noget værre lort lagt af en klamphugger, der vil opstå sprækker, gulvet vil knirke samt gynge under gang og til sidst sandsynligvis gå fra hinanden er der derimod et jævnt fald på en plan flade isåfald kan du du ligge et hvilket som helst gulv. Men du vil kunne mærke at gulvet hælder den ene eller anden vej med de tal du opgiver der... 4 cm over 5-6 meter det er ret meget i min optik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg var vidst ramt af et øjebliks dovenskab... Kan godt se at jeg bliver nødt til at rette det op - når nu der er lagt så meget tid og kræfter i projektet vil jeg sku blive ked af den detalje.

Nemlig
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også