Dampspærre ved spot

Hej LDS

Ifm. opsætning af spot, har jeg selvfølgelig boret hul til spotten hvor jeg ønsker montering. I den forbindelse har også brudt dampspærren, da det ligger mellem loftplade og forskalling.

Hullet er placeret kvart inde i et forskallingsbræt, hvilket gør at jeg ikke kan arbejde ret meget med dampspærren, da den jo sidder under forskallingen. Derfor gør det det også svært at montere den medfølgende manchet.

Spottet er i en brusekabine, så det er vel rimelig vigtigt at få hullet tætnet.

Spottet er en Daxtor opsætning spot direkte i isoleringen.

Hvordan laver jeg en optimal tætning så jeg ikke får fugt op til forskallingen/trækonstruktionen?  Eller er det slet ikke et problem?

Jeg har i øvrigt svært ved at komme til oppe fra og jeg har samme problem med et ventilationsrør.

P.S. Til orientering skal jeg oplyse om at elektriker laver den endelige tilslutning. Jeg klargøre bare alt.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have det lavet ordentlig. Hvorfor er det svært at komme til oppefra ?? Hvis det bare er lidt isolering, så er det kun den vej du kan gøre det ordentlig med tape og det hele.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kunne man evt. tænke sig at man kunne "føre" dampspærren ned i hullet med tape, så der er tapet indvendigt i hullet, for derefter at sætte spotten op i nogen fuge, som slutter tæt med tapen?
Hvad er det for noget loft?
Hvis det er gips, kunne du overveje at skære en firkant ud på eks. 30x30cm med en dyksav. Så kan du montere manchetten, og efterfølgende skrue og lime pladen tilbage, efterfulgt at lidt spartling og maling.

Drejer det sig om mange spots, er det naturligvis et stort arbejde.

Tror umiddelbart det bliver løsningen, hvis ikke der er andre der kommer med noget bedre.

Daxtor laver selv tætningsringe til dampspærren, der bliver presset op nedefra.
Alternativt brug spot fra http://www.scan-products.dk/Default.aspx?ID=4 de er så tætte at du ikke behøver at tape damspærren fast til spoten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også